Monday, May 19, 2008

Staden Eller Sju Sorters Bullar...

Glömde säga att jag var på teater i förrgår, vet inte hur länge sedan det var jag var på teater senast men detta var i Angered och den framfördes av Angelica och hennes klasskompisar, antar jag.
Staden Eller Sju Sorters Bullar
Om din dröm var en ballong.
Skulle du aldrig leka med den då för att inte ha sönder den?
Korta fristående scener med skruvade tolkningar av människors verklighet.

Först måste jag säga att alla var oerhört duktiga och att det var en intressant och ibland smått förvirrande pjäs men den var riktigt skön. Diggar nog "lejonkungen scenen" mest av allt. Det jag kände var bara att den var kort och jag hade nog velat haft det längre och en mer sammanhängade story om folket men det kanske kommer något i framtiden, vem vet. Synd att jag missade förra pjäsen.

- 06:05, Nej jag skall inte åka än,
Vill inte stå där ute som ett jävla fån.

- Jag är törstig.

No comments: