Friday, May 23, 2008

Jag Har (Ändå) Varit Duktig...

Visst man fick lite skäll / tillrättavisning på jobbet idag efter stängning. Magnus konstaterade bara att vi behöver kommunicera och ha en bättre struktur på hela Kassa / Mät biten så att det inte blir kaosartat, för det var det vissa stunder under dagen. Vet man det till nästa gång och det är bara ta lärdom av sina misstag och bättra sig, inte mycket mer än så. I och för sig inte det jag tänkte på när jag skrev min lilla titel på detta inlägg, först och främst så cyklade jag till och från jobbet idag. Efter jag kommit hem så tog jag av mig allt jag behövde och gjorde mig redo för att göra en raidICA trots att mina fötter värkte och allt jag ville göra var att ta en öl och sjunka ner i soffan för att inte komma upp förens nästa vecka men jag gjorde inte det för jag behövde ta mig till ICA. Behövde och behövde kanske jag inte (be)hövde men fick lite handlat och byggt upp mitt föråd lite, så kände man sig duktig för att man undvek förslappningen av sig själv. Dock köpte jag visserligen lite chips och en energidryck (som jag druckit upp) men det är en annan story.

Fick fan min lön idag, trodde jag skulle få den på måndag. Blev, en del ändå. Landade på 12-någonting, så skall väl vara ganska nöjd. Jobbade fan kuken av mig förra månaden. Gjorde det naturligtvis inte bokstavligt talat men ändå... något jag behöver göra är att fixa med
Alfa-Kassan men vet inte om jag ens orkar gå in där och kolla ifall jag fyllt i alla dagar för förra månaden. Kan trots allt få lite där också men är inte säker och jag är bara trött. Hade lätt kunnat somna på soffan för 1½ timme sedan, men sket i att sätta på ett till KF-avsnitt för jag tänkte att jag borde nog "komma online", ifall folk vill mig något. Kan väl bara säga så här att kunde fan lika väl dratt ett till avsnitt. Nog med självömkan för att man inte "har några vänner", jag vill ta en dusch och sova. Skall nog trots allt cykla till jobbet imorgon igen, så jag kan komma in "lite i tid" och ta mig hem fortare, lätt hänt att man missar bussen och får vänta en halvtimme i värsta fall och nu så här på helgerna går bussen lite senare och det blir bara ännu ""bökigare"" att komma lägligt till jobbet.

No comments: