Wednesday, May 21, 2008

Vad Händer Med Listan...?

Jaha, jag har inte suttit med denna listan sedan i december, det var ju ett tag sedan.

Listan
(?):

  • Inte dricka alkohol - Hade tänkt att försöka hålla upp tills efter man är hemma från Staterna, kanske smaka lite på den inhemska ölen där men inget festande för min del åtminstone. Får se, skulle vara nice ? Att inte dricka på Arvika.
  • Inte dricka cola eller annan liknande dryck - Det går väl så där...
  • Inte äta lösgodis, choklad eller dylikt - Inte köpt lösgodis på länge, choklad är det lite värre med.
  • Inte äta så mycket skräpmat - Finns inga bra pizzerior här i Angered vilket är, positivt ?
  • Laga och äta mer nyttig mat - Försöker...
  • Motionera mer... - Cyklar till jobbet och är med och spelar i vårat Korplag på jobbet, går så där med simningen.
  • Städa och hålla rent och snyggt i lägenheten - Sker lite på den fronten.
  • Ge mig en kaka oftare - Har inte gjort på länge, glömt bort typ att verkligen göra det.
  • Försöka vara lite mer positiv - Positiv är jag verkligen...
Analys Av Listan (4):

Skapa en ny del av listan skall jag göra, måste ha något som man kan kryssa av dag för dag och vecka för vecka. Lite hemläxor så till mig själv, så saker och ting blir gjorda. Det har varit så mycket med att bara jobba så allt har fallit i glömska.

* Kräva in skulder - De 2000 kvarstår, fortfarande.

* Ringa Alfa-Kassan - Behöver typ hoppa av igen samt fråga lite frågor.

* Rensa bland mina papper - De växer bara utav helvete...

* Investera mina pengar - Det går inte så bra, behöver bygga upp mitt kapital först.

* Gå igenom all min musik på datorn - Det har inte hänt mycket på denna front.

* Generbestämma all musik - Jobbar väldigt mycket mer än förr.

En Av Mina Lagar:
  • Nytankad musik skall generbestämmas innan jag får lägga in den i mp3-listan.
* Skriva av alla låttexter från CRDskivorna - Har verkligen glömt bort allt detta.

* Titta på alla mina köpta filmer - Det är fortfarande en del att titta igenom men blir säkert klar någon gång.

* Titta igenom hela Kvinnofängelset - Nu är jag på 280 någonting så lite drygt 130 avsnitt sedan december.

* Titta igenom den anime serien jag lånat av en kompis - Inte lyft ett finger fortfarande... *skäms*

* Läsa alla böker och tidningar jag har - Jag har börjat läsa igenom en del tidningar, dock har de plockat på sig.

* Läsa Biblen och Koranen - Samt andra religiösa stora texter, det blir till senare projekt.

* Realisera projekt [Mil-badandet] - Det finns sjöar här, fortfarande inte hittat något mil-spår men tror jag får ganska mycket motion för stunden. Är och simmar med syrran när jag har tid också så jag tror att det kan bli en senare sak att fundera på.

* Få in struktur och rutin i vardagen - Det går hyffsat, det har varit lite små knasigt det senaste med så olika jobb och jobbtider men börjar komma in i det lite mera nu när jag i stort sätt bara har ByggMax.

* Prata med mina föräldrar - Om vad ? Jag orkar nog inte ens tänka på vad jag vill ta upp, vet fortfarande inte...

* Tänka på vad jag säger - Behöver jag verkligen de ? Är jag inte tillräckligt självcensurerande ändå ? Äh jag vet inte.

* Loosen up - Hmm... vet inte om jag kan bocka av denna.

* Inte vara så långdragen i mina utlägg - Kort och koncist, kan ju försöka tänka på det.

* Inte ta allt så personligt och hårt - Frågan är ju, orkar jag ens fundera över denna ?

──────────────────────────────────────────────────────

Det Som Är Gjort

Ändra min syn på mig själv - Jag tror jag har blivit mer positiv och mår bättre än vad jag gjorde för ett halvår sedan, eller vad säger ni ?
Bli självförsörjande - Jag har ett jobb och det funkar ganska bra.
Söka jobb ? - Har ett jobb, ByggMax...
× Ringa Movieline - Bra fråga, måste komma in lite i skolan och lägenhetshavande. Skulle ju vara schysst med jobb men ah...
(Det blev aldrig av, har ett nice jobb nu så orka bry sig)


Pröva på nya saker - Jag har en lägenhet, jag har läst lite ryska och jag bor tillsammans med en polare.
Skaffa mig en lägenhet - Jag har en tills okt 2008, tror jag.
Mörklägga mitt rum - Har satt upp en rullgardin.

Skära ner på min tuggummikonsumtion - Inte bra för maggen, 4:e juli (22:e juli - det har gått ganska bra)
√ Lämna in papper på urträde ur Svenska Kyrkan
Få igång badsäsongen - Den är igång, behöver hålla igång den bara
Fixa toan - Den verkar vara fixad nu, tack vare min käre far
Gå till banken och fixa en ny dosa
Skära till spegeln och sätta upp den - Den var för stor för garderoben, behåller den dock.
Lista alla mina DVDfilmer - 179 är jag uppe i nu
Gå till kuratorn - Behöver jag verkligen gå dit mer...?
Lämna in intresseanmälan på Movieline - Lite små pinsamt
Köpa boxershorts - Köpte tysen! stycken...
Köpa student present till Andrée - Better bli nöjd...
Sätta upp mina planscher - Behöver glasa om två stycken och rama in de övriga
Uppdatera min intresseanmälan till Movieline - Bara att lämna in den då...
√ Ringa Erikshjälpen - Vill de ha mina pengar ? Tydligen...
√ Söka en massa jobb som arbets[förnedringen] har gett mig i läxa - sökt tre jobb, Lidel is a bitch...
√ Städa på toan nere - Den ser städad ut, nu måste jag bara få den fixad...
√ Skicka in sjukintyg och andra papper till Alfa-Kassan (Redogöra varför jag slutade som Skolinformatör åt RFSL) - 28/7
√ Gå till Läkaren för uppföljning - framtiden ser väl ljus ut (den gör väl det ?)
√ Gå på stängd visning (...surprise)
√ Köpa biljett till Arvika, I am going... (anta inte)
√ Prata med Alfa-Kassan
√ Prata med Arbetsförnedringen
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2)
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2.03)
√ Ringa Försäkringskassan igen angående utbetalning - "de papperna har inte vi fått in" (fittor)
√ Möblera om i mitt rum ?

1 comment:

"Pooptroop" said...

efter att ha läst både biblen och koranen så kan jag tipsa om att börja med biblen. Den är ju skriven i berättelseform, koranen är dessvärre lite svårare att läsa och jag chansar på att om du börjar med den så kommer allt att läggas på is sen