Wednesday, May 21, 2008

Bajsveckan (Återkomsten)...

Det har inte hänt något denna veckan bara att jag behöver bli klar med förra veckans event. Dagen efter jag kallat på farbror blå så håller jag på att slänga upp en massa färg i butiken och kommer till slipersoljan så börjar jag med att bara ha två burkar på djupet och märker snabbt att jag kan nog fan klämma in en till utan några större problem, det var åtminstone det jag trodde. Det gick ju bra till en början men man börjar stapla de på varandra och råkar putta till de så faller de såå mycket enklare. Det var bara gå runt till andra sidan och åskåda det man lyckats ställa till med, det var en stor pöl med olja på golvet och det hade självklart flugit åt alla håll när behållaren träffat golvet. Det var inte mycker mer än att börja städandet, som tog ett tag då jag hela tiden fick springa till kassan och serva våra kunder.

Nu när jag äntligen var klar, vid sex-tiden (då jag faktiskt slutade) så hade jag lyckats tvätta och torka bort det mesta och det enda man såg nu var mer en fläck doftandes en ""hint"" slipersolja. All skit inklusive burken låg i en stor svart soppsäck, allt var klart det var bara att slänga skiten (eller hur). Självklart skall soppsäcken gått hål på så det var ytterligare en pöl av slipersolja på golvet som jag behövde städa upp, blev klar bara en halvtimme efter jag slutat. Inte för att det är särskilt mycket övertid men det är mer än nog då man använder den halvtimme för att städa upp all jävla skit man har lyckats ställa till med.
- Är fortfarande inte klar, du vet det va ?
- Texten blev (större) nu.
- Jag hade tänkt att sova, klockan är typ ett.

2 comments:

Anonymous said...

farbror blå? vadfalls?

Tomten0 said...

kollar du inlägget innan så förstår du.