Sunday, May 11, 2008

För(nedring)Festen...

Det finns väl inte så jätte mycket att säga om festen igår eller så finns det hur mycket som helst att säga och vältra sig i. Kan ju bara förklara hela scenariot hur allt blev som det blev. Igår den 10:e var det planlagt att ha en Grill(fest) asså först en grillfest och sen fest på det men eftersom Nicklas skulle på bröllop så fick vi flytta fram festen som nu är planerad den 24:e och jag tänkte att "Äh men vafan... jag kör bara en liten grillning den 10:e då." Detta blev dock inte av eftersom jag skulle jobba till fyra och kände att det nog skulle bli så jävla sent så jag lade ner hela grejen men sen så hör Nils av sig och hur det blir den 10:e och då var hela skiten satt i rullning igen och jag hypeade upp festen och sa att det skulle vara en (för)fest inför festen den 24:e.

Redan i torsdags var jag ganska opepp på att dricka och tvingade mig själv till Systemet för att jag inte hade haft någon möjlighet att köpa dricka vid senare tillfälle så jag köpte för att ha utifall jag skulle bli sugen. Jag blev lite taggad när jag började höra av mig till folk och väntade mig en ganska stor uppslutning och bara prat om att festen skulle bli av hypeade det hela ännu mer och sen när det väl blev Lördag visade det sig ganska snabbt att folk inte skulle dyka upp och det hela kändes ganska pinsamt med tanke på hur jävla mycket jag blåst upp det hela. Första personen som kom var Amanda och man återupplevde den oerhört döda stämningen innan folket kommer ännu en gång dock så skulle det visa sig att folk inte slöt upp. Det skulle bara bli värre, särskilt jag...

Jag betedde mig illa, hotfullt, aggresivt och var bara en person som jag inte vill vara. Nervositeten, osäkerheten, ölen, spriten, rädslan och en tillräckligt fel mix av människor fick mig att agera på sådana sätt som jag trodde jag hade slutat med. Skyller inte på någon som var där, detta ligger helt hos mig och den kombination av allt det som jag radade upp och säkert mer fick mig som sagt till att agera på helt oacceptabla sätt. Kanske ingen som märkte något av detta men det räcker att jag upplevde det och detta har mig fått att ännu en gång att seriöst sluta dricka alkohol, det spär bara på saker som jag inte vill skall komma fram.

Det var flera gånger som jag kände att jag var tillbaka i Lerum för ett par år sedan och hade mina hemmafester där bara allt sket sig och slutade med att alla hade ball förutom jag som bara mådde skit, jag trodde jag verkligen hade tagit mig så långt och blivit så stark att jag inte skulle kunna gå så långt som jag gjorde igår men det visar bara på att det tar lång tid att återhämta sig och bygga upp något som kanske aldrig funnits. För det mesta numera så brukar det gå bra, jag brukar ta det lugnt och jag har skoj, jag har trevligt, jag är social och mår inte skit men det är när något som detta händer som man verkligen får sig en tankeställare på ifall man verkligen har möjligheten att kontrollera det man gör när man dricker alkohol.

Visst jag har lugnat ner och ballar mycket sällan ur men när jag väl gör det så mår jag så oerhört dåligt och jag vet inte vart det hela kommer att sluta, är väl inte direkt rädd att jag skall försupa mig eller bli någon typisk alkoholist dock handlar ju inte alkoholism om att supa varje dag och sitta med a-lagarna utan att man har ett problem med alkoholen på något vis (förenklat sagt). Jag kanske borde försöka sluta dricka ett tag helt och hållet och sen efter det inte dricka på fester ett tag framöver, inte för att jag direkt går och köper öl för att ha hemma men man kanske ändå ser sig kunna ta en öl till maten ute på en krog eller så men inte gå ut för att dricka öl och festa.

Får se hur jag ställer mig inför festen nu den 24:e, vet inte om jag vill vara med om den och ens om jag borde, har ganska fullt upp med jobb och annat samt att det kommer ske ganska mycket under de kommande veckorna efter det så vet inte om det är så klokt. Får se vad som händer, ända jag vet att jag borde nog inte dricka någon alkohol oavsett sammanhang tills jag kommer hem från usa.

Vet att jag åtminstone borde ursäkta mitt beteende gentemot Charles och Sys, hoppas ni förlåter mig.

2 comments:

Sys said...

...Blame it on the Boogie...


Jag tål ganska mycket, man märker när det blir för mycket. Don't Worry - Bi Happy

Charles said...

Jag vet inte vad du tycker att du behöver be om ursäkt för alltså, jag känner snarare att det var jag som betedde mig dåligt och borde be om ursäkt.