Thursday, May 8, 2008

I-Landsproblem I Hög Utsträckning...

Varför kan inte jag få jobba lite mer dagtid ? Är trött på att jobba övertid hela tiden, börjar redan klaga på den frivilliga övertid jag tackar ja till men det är så mycket goare att börja tidigt och sluta tidigt och sen har man hela dagen istället för att komma hem och ha bara några timmar. Visst så har man timmar innan jobbet eftersom man börjar två men de är segt att gå upp extra tidigt för att få utnyttja de. Det är visserligen gött för nu har jag jobbat typ 48 timmar på sex dagar så det är typ heltid fast jag skall ha 75% och inte ens garanterad de så ah... dock är det lite jobbigt eftersom vi är typ en man kort hela tiden så blir det kärvigt med att ta lunch och så särskilt när man jobbar kväll, blir att man får äta när man har tid och sen så blir man oftast avbruten innan man börjat äta också, alltid lika skoj.

Skall dock inte klaga med tanke på att jag har ett nice jobb, tjänar bra och har bra jobbarkompisar. Börjar komma in i det en del nu också så man är lika stressad över att göra fel eller att man skall få skäll för att man inte lär sig tillräckligt snabbt eller dylikt men fortfarande är mätningen en utmaning när det är mycket folk. Gäller bara att hålla huvudet kallt, ignorera kunde och ta det i sin egna takt.

No comments: