Saturday, May 3, 2008

Skäms Sverige, Skäms...

Visst jag är inte den största medmänniskan på denna jord men satan, asså kan alla sluta vara så fittiga och bara ignorera allt runtomkring oss ? Asså jag var såå nära på att göra det idag men som tur var tog jag mitt förnuft och hjälpte den märkbart berusade mannen upp igen på sina fötter efter han tappat balansen och rammlat mot marken.

Jag såg honom, som säkert många andra gjorde, övervägde för en pyttestund att bara vika av och låta människan ligga istället gick jag mot honom och frågade hur det gick och hjälpte han upp på fötter. Hade nog tagit honom ett tag att komma upp då han även gick med rulator. Var inte första gången jag först väljer att ignorera en annan medmänniska och för att sedan ta förnuftet till fånga och hjälpa personen men många gånger så bryr man sig verkligen inte och skiter bara i det helt och hållet.

No comments: