Tuesday, June 19, 2007

Lars Germund...?

Ett gammalt inlägg från min dagbok på Helgon, bara så där till dagen i ära.

Lars Germund...

Daterat: Söndagen den 4:e juni 2006 kl 14:57

En liten konversation mellan mig och min kompis Victor, allt började med att jag var tvungen att kolla varför folk flaggade och gick in på kalender.se för att kolla ifall det var någon speciell dag och ser att min syster Solveig har namnsdag men inget annat ”speciellt”, hur som helst jag ser att Germund, Görel har namnsdag den 19:e juni och då uppstår denna konversation.

Jag: Germund, Görel, har namnsdag den 19e

Victor: germund
Victor: det e ditt nya namn

Jag: heheh
Jag: Lars Germund Jansson
Jag: det är fan nästan lite hett
Jag: asså jag skulle uttala det Gärrmund

Victor: lätt

Jag: jag diggar det

Victor: som fan

Jag: det känns lite som ett efternamn också

Victor: faktiskt
Victor: Lars Gerrmund

Jag: ja

Victor: riktigt bra

Jag: ja
Jag: lätt
Jag: mitt alias

Victor: uttalar du det Gerrmund eller som Jerrmund?

Jag: Gärrmund som i gata

Victor: då e det ännu bättre

Jag: haha
Jag: det var så jag skulle uttala det

Victor: jag tror det ska uttalas som J
Victor: känns änna så

Jag: asså...
Jag: okej
Jag: ah nä men jag använda det så skulle jag säga Gärrmund och inte Järrmund
Jag: för att Görel kan ju uttalas med J och G

Victor: sant

Jag: mamma säger att det är ett norks killnamn, Järrmunn (uttalas det)

Victor: ball namn e det iaf

Jag: säger: hehe ja

No comments: