Wednesday, June 13, 2007

Danmark, Ett Obeskrivligt Helvete...

Det kommer en förklaring om ex. antal timmar. - Nollnoll:femton

Ett dygn senare... (nästan) - tjugotre:fjorton

Mitt huvud värker fortfarande, jag är trött och vet inte om jag orkar dividera om varför jag hatar Danmark för stunden.
Vad vill du ?

Fredag, elva:tio.

Nu kanske man orkar beskriva vafan som hände nere i Danmark. Det hela börjar med att jag inte får någon sömn i mig på natten och somnar kanske efter 4-tiden och skall upp halv 7 bara att alarmet går igång, jag stänger av det och lyckas somna om. Några minuter över 8 vaknar jag och inser att jag skulle hämtat upp mina kära kompisar nu och klär på mig och åker iväg utan att käka frukost. Nu var man äntligen påväg klockan är nollåtta:trettio och färden mot Danmark är ett faktum. Strax efter 11 kommer vi ner till Helsingborg, växlar in en del pengar och kommer till färjan ungefär 5 minuter innan man skall köra på, sån jävla tajming.

Väl i Helsingør så bestämmer vi oss för att leta upp någonstans att bada och får tips om att i K
øbenhavn finns en go badstrand och där "alle søde piger" skall finnas så vi bestämmer oss för att åka till København för att bada och vem vet mer. Allt slutar med att vi irrar runt i København i över en timme utan att direkt hitta någonstans att parkera och utan att få gjort något, det är så jävla dåligt skyltat, folk som cyklar över allt och bara så jävla dåligt med parkeringsplatser och dyrt är det också. Det var fan sista gången jag kör frivilligt bil inne i København, det var ett rent helvete. Tillslut så orkar vi inte med skiten längre och bestämmer oss för att leta upp ett köpcenter och handla sprit och öl, det gick ju sådär bra.

Danskarna är hjälpsamma men de verkar fan inte veta så jävla mycket om vart man kan hitta billig öl och sprit i sitt närområde. Får beskrivning till Lyngby tror jag det hette där det skulle finnas ett stort jävla köpcenter vilket det också gjorde men någon direkt ölsortiment eller billig öl hade det där. När man väl frågar folk där så vet de inte heller vart man kan få tag på något billigare och vi blev mer eller mindre tvungen att köpa öl där då vi inte var säkra på att vi skulle hitta något i
Helsingør och om vi nu skulle göra det ifall det ens skulle vara öppet när vi kom dit. Vad är affärerna där man bara har en massa öl och sprit till hyffsat pris ? Eller åtminstone en stor matvaruaffär där man har lite sortiment och till överkommliga priser.

När vi väl handlat här och var ännu mer frustrerad över priserna och att vi aldrig hittade de vi skulle ha så drog vi oss tillbaka till
Helsingør i hopp om att kanske hitta något mer efter vi käkat mat. Vi lyckades hitta en liten affär och självklart fanns det andra små affärer som den men nu var klockan nästan 6 och de skulle stänga så det var bara plocka på sig lite och handla. Det var inte direkt mycket billigare med ölen där men bättre än i Ljug-by jävla fitt Danmark...

Efter våra små eskapader behövde vi ett svalkande och avslappnande bad, vi hittar oss ett ställe längs kusten i
Helsingør men det är så jävla grunt att man blir tvungen att gå i vattnet vilket bara är ett helvete och särskilt när det antagligen var skitkallt. Jag hade inget var än att ta sats och hoppa ut så långt jag bara kunde och strax innan man slog i vattet att räta ut på sig så mycket som möjligt så man träffade vattenytan med så mycket av kroppen som möjligt samtidigt så man slapp slå i botten, vilket jag gjorde men slapp åtmistone skada mig. Jävlar va kallt det var dessutom, kanske var max 15° om ens det, upp fort som fan och lägga sig på gräset och värma sig lite.

Vid 7-tiden var det äntligen hemfärd, alla var glada att komma över till Sverige igen och slippa detta skit land vars infrastruktur är helt jävla värdelös. Det är hyffsat att köra i själva Danmark men kommer man in någonstans i någon stad och särskilt i
København så står det inte skyltat någonstans, inte vart man är, inte vart man är påväg eller något helt jävla hopplöst.

Blir det att åka ner någon annan gång och köpa öl så skall jag fan bara åka igenom och åka ner till Tyskland åtminstone där har de en affär vid kajen som bara säljer de man vill ha och till ett billigt pris.

No comments: