Sunday, June 24, 2007

Aktiv...

Jag beger mig ut,
Ut i skogen för att tänka,
För att sysselsätta mig,
För att jag har tråkigt,
För att få motion,
För att komma väck från datorn.

Med korta men bestämda steg försvinner jag ut i naturen,
En fot framför den andra.

Kanske tar mig en simtur i Häcksjön…

Ännu en gång är det några brudar som förstör mitt ”badande”,
Jag kom hit för att få lite lugn och ro,
De är inte högljudda, bara är mest här.

Jag känner mig osocial,
Jag känner mig som en enstöring,
Sitter jag inte vid datorn är jag ute och går eller simmar, själv.

Man kan ju fråga sig vad de tänker,
Fast förför lägga ner energi på det ?
Spelar ändå ingen roll.

Skulle vara skönt med ett dopp,
Vad fruktar jag ?
Varför inte bara hoppa i,
Kommer bara ångra mig sen om jag inte gör det.

No comments: