Monday, September 10, 2007

Vi(k)t Makt Musik...

Av någon anledning så kände jag ett behov av att höra Pluton Sveas nazist dänga Nu Drar Sa Ut.

- Du mår bra...
- Ahh, om jag mår bra; vad säger du jag skjuter huvudet av allihopa...

Så börjar låten som verkar som någon inspelning över telefon eller dyltik, hur som helst så har jag inte hört denna låt eller intro förövrigt sedan min ""ungdom"". Viktigt !!! Att pointera att jag verkligen Inte !!! lyssar på Vi(k)t Makt Musik, bara fullständigt onödigt och folket är bara kompletta idioter som inte vet bättre. Kan ju dock inte neka till att det är en jävligt catchy tune, vilket inte direkt gör det bättre.

Pluton Svea - Nu Drar Sa Ut

En himmel blå
Ett snölandskap så vitt

En sol så gul över sverige mitt
Granskogars salar täckta av snö
Här är jag född så här ska jag dö

I midnattsolens land - Här så fallerar låten redan från början, det låter inte alls bra.

Här leker barnen hand i hand
I mitt kära fosterland

En man så svart i ett land så vitt
Kan inte skilja på ditt eller mitt
Och våra lagar dem skiter han i
Ett mångkulturellt hyckleri

Sverige står i brand - Samma sak här, det funkar inte bara textmässigt eller melodiöst.

Nu har vårt folk fått blodad tand
Vi tar tillbaks vårt fosterland

En alltför kraftig flyktingström
Har likviderat vår svenska dröm
Det är så synd om dom
Dom har de ju så svårt
Vi sätter hårt emot hårt

Med kulor och med krut - Same thing here...

Nu har vårt tålamod tagit slut
Nu drar StormAvdelningen ut
Nu drar StormAvdelningen ut
Nu drar StormAvdelningen ut

Vad vill jag nu uppnå med detta ? Inget direkt, det är en ful låt som mest är en nazist dänga med "ironiska" inslag. Menar då inte att själva låten är ironisk i sig för den är nog i allra största grad allvarlig, ni fattar nog. Jag orkar inte ge mig in i något värsta utlägg om något, jag tog upp det för att det var i min vardag. Det jag kan säga är att alla är vi fördomsfulla, alla hatar vi någon, några, vissa grupper och i mitt fall så är jag extremt fördomsfull och hatar en förjävla massa folk. Detta betyder dock inte att jag inte är medveten om mina fördomar och inte försöker göra något åt de för de försöker jag verkligen men när det kommer till att sluta hata så tror jag knappast det är något jag sysslar med. Det är lite min grej, att hata folk.

- Jag Är Inte Rasist, Jag Hatar Alla.

Det var väl de jag hade att säga om allt detta antar jag, klockan är nu nollnoll:sexton time for bed tror jag. Kan och bör väl inte sticka under stolen med att jag å andra sidan sitter glatt och njuter av People Haters - I Hate People när den väl spelas i min playlist, vilket den gör lite då och då. Läs om bandet, läs texten (finns nog här på bloggen, även min omskrivna version).

Det är ganska intressant att jag hela tiden eller jävligt ofta skriver som om folk verkligen läser allt jag skriver och sen att överhuvudtaget någon skulle reagera eller kommentera det jag skriver, ahh the irony strikes once more...

Lite som om jag skulle sitta på någon öde ö med mitt egna lilla uppbyggda internet och lägga upp bloggar och sitta på msn hela dagarna ihopp om att kanske en dag så på andra sidan (köks)ön så fångar någon upp signalerna från min trådlösa router och uppkoppling och väljer att koppla upp sig. Fast frågan är bara sen, bara för att man är de enda två på ön så är det väl inte säkert man kommer överrens ?

Jag borde nog verkligen gå och lägga mig nu, man ser bara textrad efter textrad bli allt sjukare och sjukare. Jag vill nog fan inte ens veta vad som kommer skriva härnäst ifall jag fortsätter vara vaken. Kanske därför inte folk läser detta, jag menar läs ! Det är helt urflippat. Fortfarande en sån liten ""berättarröst"", not good. Not good at all... nä nu skall jag sova. Nollnoll:tjugoåtta, god natt.

Asså jag har skrivit och gjort en hel del inlägg det senaste och funderar på ifall det är möjligt för mig att nå 1000 inlägg innan årets slut, det är inte så att jag skall sträva och försöka göra så att jag skriver 1000 inlägg utan det hade bara mest varit skoj ifall jag gjorde det. Dock är det ganska tveksamt då det är den 11:e september redan och jag har bara 613 inlägg med detta. Skulle krävas att jag skrev ca 400 inlägg på lite drygt 3½ månad, inte så troligt va ? Det var sova jag skulle göra va ? Nollnoll:trettio...
* Snark...

1 comment:

Anonymous said...

Lite kul att jag hittade det här inlägget. Letade precis efter texten till låten. Anledningen var att jag idag behandlade ljudinspelningingen i början av låten under en etiklektion. Den kommer ifrån gisslandramat i Hallsberg 95.

Det var en radiokanal som ringde in (en av många medier) till just huset som gisslandramat utspelade sig i och klumpigt försökte hålla en intervju med killarna. Och där kommer inspelningen ifrån.