Thursday, September 13, 2007

Hoppsan Vilken Dag...

Jävlar... denna dag asså scheize ! Trött som fan. Mycket som hänt idag, intensiv ryska, halv bra film, fika, väntan, spatserande, måltid, hemfärd, u.z.w. kom hem strax efter åtta och måttligt trött. Kommer lite bilder och text från dagen.

* Arlene...
Nu var jag här igen,
Jag känner ingen,
Jag är ensam,
Jag ligger efter,
Paniken är inte långt borta,
Så få tillfällen...

Det blir inte bättre av självständigheten,
Det har aldrig riktigt v
arit min starka sida,
Så fort grammatiken dyker upp blir det svart,
Jag lyssnar inte,
Jag förstår inte,
Händer för öron och ögon,
Jag kan inte förstå för jag vill inte,
Jag kan inte förstå för jag har aldrig förstått.

Panikångesten slår till,
Jag mår illa,
Så mycket att läsa,
Så mycket att komma ihåg,
Prestationsångesten går på högvarv.

Himmelriket har skaptas
Mina fötter går bokstavligt talat på moln,
Skor på rea,
Alternativet är att gå barfota,
Skejtsuget griper tag i mig,

Tyvärr har jag ingen bräda i närhete,
Jag vill så innerligt åka lite.

Idiot som jag är tog jag inet med brädan,
Får väl sitta i en liten park eller snarare i en liten lund i 1½ timme och fördriva tiden.



...Stefan *

Kopiösa mängder jule[bryggd],

Dagen går åt,
Fika,
Konversationer,
Super 8,
Stumfilm,
Galor,
Lumpen,
Classe,
Leksaker,
200 sorters öl,
Överflöd av påsar,
Luft under fossingarna,
Pengar är inget att ens diskutera,
Övergödning,
Pulserande värme,
Okontrollerbara rörelser,
Kliande gester,
Dagen är förbrukad,
Otillfredsställande musikmaskin,
Jag vill bli döv,
Jag vill dränkas i ett hav av musikval,
I en pöl är det svårt att drunkna,
Systervapen tar med mig en stund,
Snart var man hemma,
Pressen återstår,
Läxorna hemsöker mig,
Jag måste beta av det,
Datormani tillåter mig inte,
Latheten ger mig inte kraft,
Det sunda förnuftet kan inte föra sin egna talan.

Den har återuppstått,
Åtminstone för stunden,
Den behagar mig denna resa,
Det räcker aldrig tillräckligt långt,
Vill vara på topp hela tiden,
V
ill vara på 3000 %,
Till och med då skull jag inte vara nöjd,
Kampen,
Frustrationen,
Hatet,
Det kommer snart tillbaka.




*
David...


Fitta ! Den lilla text jag hade skrivit här innan råkade försvinna, oerhört störande. Hur som helst så har jag Photoshoppat dessa tre bilder då färgerna blev helt fukkade när jag tog de med kameran och eftersom jag är en sån dålig fotograf så försöker jag dölja det med lite ps:ande. Den på Stefan är jag väl mest nöjd med kanske eftersom jag satt mest med den också.

No comments: