Sunday, September 16, 2007

Gav Det Ett Nytt Försök Igår...

Får se hur långt det tar mig.

Tar en välbehövlig paus, tio:femtionio.

Det går ändå lite framåt, har dock problem med
з, э & е lyckas blanda ihop de även om det är tre helt olika ljud typ. Har även lite problem med ю & у, х & к, ш & ж, samt с & ц i övrigt börjar jag lära mig lite hur en del ord stavas. Kör ett program på cd:n där jag får det danska ordet i text och så skall jag skriva det ryska ordet, oavsett ifall det är fel eller inte får jag höra uttalet samt se hur det rätta stavas och även hur jag skrev det. Skriver jag ordet fel flera ggr och på samma sätt så säger de till mig när jag skall skriva det att kom ihåg inte så här "...", så det är ganska schysst. Kan även få hela boken för mig och massa andra fuktioner. Så segt att jag inte kollat in skivan direkt när jag köpte boken, det är precis sånt här jag behöver. Jag kommer typ aldrig lära mig hur saker och ting stavas, låter osv. genom att lära mig regler, jag får lära mig ord för ord typ. Låter det rätt i mina öron så brukar det vara rätt, kanske inte riktigt 100% nu till en början men jag börjar "get the hang of it...". Hade ju i stort sätt gett upp igår men så lyckades jag bli övertalad av Charles men det kändes fan helt hopplöst igår, nu känns det väl lite bättre men det kommer fan krävas mer än vad jag väntat av mig.

No comments: