Wednesday, September 26, 2007

Some Days Ago...

Sitter en bit från Biljardpalatset, klockan är drygt halv två och jag har varit på mitt jobb och lämnat in arbetsgivarintyg som Alfa-kassan skall ha. Hade som mål att gå till RFSL och höra av mig till Movieline men skippar nog det. Känns som om det är tillräckligt rörigt just nu. Har fixat lite med lägenhetsgrejs imorse i alla fall Adressändring och Com Hem. Måste visa upp kårkvittot sen också så jag blir inskriven.

Alltid något jag glömmer, tog inte med mig vatten eller åtminstone en vattenflaska så då blir man illa "tvungen" att göra det. Sen så tog jag inte med mig något ätbart heller och det är ju inte så smart då jag senst käkade vid tio och kommer hem vid sex. Man tycks ju aldrig lära sig heller.

Beställde tid tills imorgon, nu gäller det bara att bestämma sig för storlek och möjligtvis tjocklek på ringen. Den skall nog sitta ganska nära kanten så allt för stor skall den nog inte vara och inte super tjock heller. Funderar om normal tjockleken är för tjock.

Satt och tittade på en gammal dokumentär om Front igår och satan man får ju fan rysningar av hur bra det är. Det var ändå över tjugo år sedan de gjorde sitt genombrott, sjukt är det.

Fan är allt folk ? Vi börjar kvart över och klockan är tjugo i och det är bara jag här.
I nattens mörker faller jag offer,
Offer för känslor jag inte vill ha,
Offer för känslor jag inte borde ha,
Offer för känslor full av irrelevans,
Jag förtrycker,
Jag försöker förneka,
Jag försöker hålla huvudet kallt,
Jag försöker agera förnuftigt.

Fingrar på tyg,
Fingrar på sängen,
Fingrar i dig,
Fingrar runt mig,
Leksaker av stål och plast,
Hål stora som små,
Vattenfylld keramik,
Resårfyllda stommar,
Flimrande bilder,
Skiftande ljus,
Hårda tag för stämningens skull,
Hårda tag för att mjukgöra mig,
Hårda tag för det är så du vill ha det,
Alla tror, men jag vet,
Alla ser vad de vill se,
Alla hör vad de vill höra,
Bara jag förstår.

Jag har skrivit så jag vill ha det,
Jag har skrivit så jag minns det,
Jag har…
Jag har bara skrivit det.
Mina rim ekar tomt,
Nu och som alltid förr,
Jag vågar inte be,
Jag orkar inte be,
Vad är det för mening när ändå ingen lyssnar ?
När ändå ingen ser,
När ändå ingen svarar,
Det blir som det var förr,
Kan ändå aldrig nå det,
Kan ändå aldrig ta på det,
Tystheten sprider sig över det innan jag hinner säga något.

Har jag inte varit tydlig nog ?
Vad är det som inte nått fram ?
Jag har försökt,
Det har jag verkligen men utan resultat,
Vad begär ni ?
Jag är mitt eget moment 22.
(Har aldrig kunna rättfärdiga mitt psykiska mående)

No comments: