Thursday, September 20, 2007

Jag Har Ätit Pannkaka...

Usch... Så många bilder, kanske borde skaffa bilddagboken eller något bara för att kunna lägga in alla dessa jävla bilder så kanske man bara slänger upp de bilder man verkligen vill skall ligga på bloggen. Jag vet inte, kan bara kort dra storyn. De första bilderna man ser satt jag och ritade på Greenwich café och sen var det lite bilder från Haga där jag och Arlene gick och strosade runt och tittade i affärer. Hoppas du inte hatar mig för att jag först och främst tog två riktigt skitiga bilder och sedan la upp de. Jag hade visst macro på plus att jag inte höll kameran still så bilderna blev ju så där bra. Sorry, hata mig inte...

















Got To ve The CS-Krigaren *










Strömmen går snart så hinner väl inte klart med detta inlägg. Stängs av mellan tjugo:nollnoll och tjugotre:nollnoll. Var i alla fall i Haga som sagt och hittade massa schyssta grejer t.ex. som dessa grymma leksaker. Skall lägga upp de andra bilderna också de försvann lite så. Det är nackdelen med att just blogger.com man har ett litet fönster och ser inte riktigt hela sidan och hur den kommer att se ut när man väl postar den så man får sitta och posta om inlägget flera ggr för att det skall passa, eller åtminstone passa för min del.

Jaja hur som helst skall slänga upp resten av bilderna snart eller senare inatt eller något. Shit strömmen kommer fan nog gå snart. Lite små jobbigt att vara utan internet i fem minuter men nu skall jag till och med vara strömmlös i fan fyra jävla timmar. Asså usch, när jag slänger in nya bilder och "flyttar ner de" så försvinner gammla bilder och man får lägga in de på nytt osv. varför kan de bara inte hamna sist på sidan istället ? Lite smartare kanske...

Got to take a crap...

Still online, klockan är trots allt tjugo:nollfem. Jaja det var tydligen inte säkert att strömmen skulle gå men ahh får väl se hur länge jag är här. Har ju helt tappat tråden nu bara för de. Fan satt jag och skrev om ? Vad tänkte jag på ?

Vafan hände med vädret ?
Det lös och verkade lovande,
När man sen slutade ryskan så öser det ner,
Jag som tagit med brädan,
Jag som ville åka,
Blev ju så jävla mycket av de.
Fick svar trots allt,
Borde försöka lära mig att det kan ta tid,
Alla är inte online dygnet runt.








Som sagt så har jag funderat lite på bilddagboken bara för att kunna slänga upp bilder lite enklare men samtidigt blir det mer shitt att hålla reda på men å andra sidan är det bökigt att lägga in bilder här och samtidigt ha det hyffsat estistiskt tilltalande. Jaja... utrymmet börjar ta slut, har använt ca 14 % och jag börjar fundera på ifall man skall köpa sig lite mer utrymme för att kunna ladda upp bilder osv. men det får väl bli en senare fråga antar jag.

Vad tror ni, skulle stolen passa i mitt rum ? Hade ju varit jävligt fult att haft den någonstans, helst där den står riktigt jävla random. Något som hade passat är nog på den förhoppningsvis blivande balkongen. Hade varit så jävla out of place att den hade platsat in eller nått. Visserligen såg jag så mycket tuffare soffor och fotöljer lite längre in i affären dock så hade man gjort sönder de ifall man satt sig på dem. Hade blivit som NinjaArvika 2006.


I saw you smile,
It made me smile as well,
Yet I feel ashamed,
How do I have the nerve to complain about my situation ?
Visst man skall inte jämföra situationer och problem men jag kan bara inte låta bli.
(Lite ironiskt att Lily Allen - Smile går på när jag skriver dessa rader på datorn.)

Shit slå mig bara inte om du nu inte råkar gilla bilden, som sagt märkte senare att jag haft makron på plus att jag tog bilden väldigt hattigt så det är nog lite rörelse plus att du var nog inte riktigt helt med på den heller så. My bad, lovar att ta bort den ifall du inte gillar den I will take a picture that will do you just.

Satt och funderade först på ifall jag verkligen skulle lägga dikten vid din bild eller inte, om du nu skulle läsa det så kanske du skulle koppla ändå. Det enda jag vill är bara visa att det gör mig glad att du är glad och att jag hoppas verkligen att jag kan hitta inspiration till att försöka vara lika duktig som du är. Samt att du får något slags erkännande för vad du gjort, kanske inte verkar så mycket för andra men jag vet hur det kan vara ibland och att bara göra en sån sak som att plocka bort lite papper från datorn eller vad som helst känns som att bestiga Mount Everest. Man kan vara så jävla stolt över sig själv och det skall man fan vara om man nu känner att man verkligen klarat av något. Vill bara som sagt visa att jag tycker det är starkt av dig att du hållt igång det senaste. Kändes som om jag trampade på lite osäker mark. Är bara så rädd att gå över folks gränser och för att lämna ut mig helt och hållet. Visserligen gör jag det men det är mest bara för att det känns inte som om så många som läser detta ändå så då spelar det knappt någon roll. Keep on being happy girl, sen när du kanske är nere eller inte känner att du orkar med så hoppas jag att jag kan vara till inspiration det jag kan lova är att jag kommer lyssna ifall du känner att du behöver prata med någon. - Från din vän Lars-Göran.

Blev ju ganska crappy ändå men skit samma, lite tågkonst. Det får bli lite som det blir, allt kan ju fan inte vara vinnare. Måste våga att göra lite fel och saker som inte alltid blir så jävla bra men jag väljer att lägga upp det ändå även om en del som jag slänger eller gör om innan de blir klara.

Verkar som jag har hittils klarat mig ganska bra från en total blackout ändå. Jävligt slappt slipper man skita i mörkret t.ex. sånt som skulle känts ganska segt men nu slipper jag det som sagt eller ah får se. Undra vad som händer imorgon, kanske skulle träffa Alexa. Fan va jag alltid gör saker hela tiden då. Nämnde jag att jag köpte mig en grå kortärmad skjorta på myrorna för 85 kr ? Jag gjorde det i alla fall. Skiter nog i att lägga upp bild.

Långt inlägg ändå, många bilder och en hel del text började för drygt två timmar sedan. Arton:femtiosex för att vara exakt och nu är klockan tjugo:femtioåtta. Kommer säkert inte bli klar innan nio.

Allt måste alltid vara på något speciellt sätt, det måste alltid se ut på ett visst sätt annars blir det inte bra. Det går inte ihop med min värld och det blir bara jobbigt då. Det är nästan ett problem för jag måste alltid sitta och ändra och ha mig tills jag är nöjd ofta går det ganska smärt fritt men finns vissa saker jag aktar mig för och undviker just för att slippa konflikter och gå över gränser. Nu svänger jag fritt fram och tillbaka mellan ämnen men det skiter jag i. Varför skall det vara svårt att bara ge någon en helt oskyldig kram t.ex. ? Jag tycker om att kramas, jag vill vara kärleksfull och även visa det på ett fysiskt plan men jag hindrar mig själv för jag är rädd att gå över folks gränser. Det gäller inte bara detta men det är ganska jobbigt att ha såna problem med närhet, tycker jag åtminstone. Även när jag vet att den andra parten är okej med whatever så kan jag tveka och vara väldigt försiktig just för rädslan att bli avvisad och just såra någon på något sätt. Någon som har något tips på vafan jag kan göra ? Hilfen mir bitte... Är väl också rädd för vad andra tycker och tänker om mig och agerar väl ofta utefter det även om det kanske inte alla gånger verkar vara så och defintivt så säger jag att jag inte bryr mig men det gör jag nog. Försöker ändå hålla fanan högt och gå min egna väg men har nog inte kommit så långt på vägen ändå finns mycket kvar för mig att göra innan jag känner att jag är säker på min sak. *Skriv, skriv, skriv...* Fan blir en hel del text alltså.

De tar dig fan när du minst anar det, strax efter nio så slog de till *bam* och så blir det svart eller jag vet inte. Nu är i alla fall elen tillbaka and so am I. Sitter och lyssnar på lite Blink medan jag funderar över vad jag skall göra härnäst.

No comments: