Wednesday, February 28, 2007

Pride Until Insanity...

Vad skall man göra ?
Hur kommer jag veta när det känns bra ?
Kommer jag någonsin våga mig ut igen ?
Har jag blivit för bekväm ?
Har det gått tillräckligt lång tid för folk nu ?

Det känns som om jag bara är tillbaka på ruta ett,
Jag är snart tillbaka där jag var för snart 2 år sedan,
Hur det än är så måste jag göra ett val,
Man kan inte vara kvar hemma och låtsas.

Jag har skjutit undan ett av mina primära problem ett tag nu,
Jag trodde det inte var så problematiskt längre,
Jag trodde det mer eller mindre hade runnit ut i sanden,
Jag trodde jag inte skulle se det mer,
Faktum är att det försvinner inte förens jag löser det.

Jag hade planer på att bara skit i allt,
Jag hade planer på att bara försöka göra det bästa av situationen och bara leva med det,
Jag hade idiotiska planer...

Även om jag rör mig framåt följer jag hela tiden samma dåliga mönster,
Jag vänder hela tiden tillbaka till det som är bekant,
Ignorerar jag det så finns det inte, åtminstone inte för stunden.

Vad skall jag göra ifall jag inte får in några pengar ?
Skall jag bara fortsätta sjukskriva mig ?
Kommer jag tillåta mig själv vara sjuk längre ?
Hur lång tid kommer det ta tills jag ännu en gång går in i väggen ?
Jag kommer kuva under principen av att få in pengar,
Ändå så gör jag inget för att undvika det,
Min stolthet står ivägen ännu en gång,
Jag låter min stolthet gå före mitt välmående som alltid.

No comments: