Wednesday, February 21, 2007

En Jävla Oväntad Dag...

Jag känner att jag borde skämmas,
Jag borde må dåligt,
Jag borde känna mig skyldig,
Da nada,
Bara tomhet,
Helt känslolös.

Det går emot vad samhället säger,
Det går emot mina förväntningar uppbyggda av samhället,
Jag är jävligt kluven,
Bara att inse fakta,
Det är inget för mig.

Frågan är bara vart jag går härifrån,
Vad som händer efter detta,
Bara så jävla tom...
Alltid skall det vara något,
Alltid skall det hända något,
Kanske bara jag som alltid måste hitta något fel,
Hitta något att klanka ner på,
Hitta något för att kunna fortsätta sparka.

Jag trodde jag stod för det alltid,
Jag trodde jag alltid var rättfram,
Jag bara låter folk anta,
Jag gör det för att det är bekvämt,
Jag gör det för att slippa diskussion,
Jag gör det för samhället ser ut som det gör.
Jag får vara ”glad”,
Jag får ta stunderna för vad de är, inte helt skit.

Jag får försöka jobba på mina problem,
Jag får försöka göra något positivt,
Det är bara svårt att orka hålla igång,
Svårt att hålla humöret uppe,
Svårt att låta bli,
Svårt att sluta göra något som blivit en vanesak.

Om jag nu inte skämdes, varför stannade jag inte kvar ?
Om jag nu skall börja på en ny kula varför ringde jag inte någon ?
Jag var tillräckligt vettig i alla fall när jag beslutade att inte hem.


Istället sitter jag på ett nattöppet café och skriver ner mina tankar och känslor,
Klockan är 02.10 och jag blir väl kvar här i 2½ timme till,
Har redan suttit här ett tag,,
Min avfärd var strax innan ett tiden,
Mitt tåg går vid 05.17.

Det vita helvete beger sig neråt igen,
Det verkar var tyst där ute,
Det verkar lugnt,
Ett Lugn sprider sig i min kropp när mina ögon drifter ut mot fönstret.

Jag tar mig aldrig tiden att bara inte göra ett skit,
Jag tar mig aldrig tiden att ta det lugnt,
Jag har inte tid,
Jag har inte råd att slösa bort min tid på sånt,
Istället gör jag annat menlöst dravel,
Åtminstone då fördriver jag min tid med att gör något.

Samhället har lärt mig stressa,
Samhället har lärt mig det viktiga konceptet tid är pengar,
Det stämmer trots allt,
För ju mer jag ägnar mig åt att göra något av min tid, desto mer pengar spenderar jag.

80-tals hitsen håller mig vaken,
Jag vill nog dansa lite,
Orkar dock inte,
Känner dessutom inte för att skämma ut mig.

En timme har gått och jag har plöjt igenom tidningen,
Vad skall jag göra nu ?
Jag tar mig en Cola till och försöker slappa ett litet tag till.

Fan vilket jävla liv det blev nu,
Folk som härjar och bara jobba sig,
Högt och jävligt…

Vill bara ha lite lugn och ro till jag skall dra,
Tystnad,
Jag behöver koncentration för helvete.

Fingret är snart back on track,
Har snart full känsel igen, wuppie…

Finns det något mer störande än fulla människor ?
Den ständiga frågan och sanningen…

- Livet är en enda stor onanifest.
(Fyllefilosofi)
- MinuteMaid stood still for a time,
only we know the truth.
Tystnaden har lagt sig lite,
Ron har börjat infalla sig,
Jag vet bara inte vad jag skall skriva,
Jag vet bara inte vad jag skall göra,
Ur tomheten dyker ord upp.

Varför måste alla vara så komplicerade ?
Varför inte bara vara rak på sak ?
Orka alla jävla spel,
Alla jävla lekar fram och tillbaka,
Det är onödigt, jobbigt och bara bajs.

Varför måste nej betyda ja ?
Varför alla dessa sociala regler ?
Att vara gay verkar så jävla mycket enklare,
Iofs bara nybörjar och testat lite men verkar bara så jävla mycket mindre komplicerat.
I’m glad I’m almost gay.

Vad hände med mina 80-talsklassiker ?
Vad är detta för skit ?
Skall det vara Hip Hop sätt på något ordentligt.
Har jag lärt mig något ?
Får jag något ut av detta ?
Vill jag ha något ut a detta ?

* Jag vet vart din gräs[låda] växer.
Borde jag säga något ?
Är jag en idiot ifall jag gör det ?
Är jag en idiot för att ens tänka tanken ?
Det är bara i välmening,
Det är bara den jag är,
Är det något fel med det ?

Jag klandrar mig inte själv,
Jag vill inget ont,

Jag bara ställer lite frågor,
Jag känner relevans i det,
Jag söker bara lite svar.

Som alltid ger frågorna och dess svar bara mer frågor,
För stunden känns det sunt,
Jag känner ingen skam,
Jag känner ingen ånger,
Jag känner ingen oro,
Jag är bara lite oviss,
Jag är bara frågvis.
Nu har jag nått mitt mål,
Jag är på tåget,
Klockan är fem men ändå känner jag inte riktigt för att åka hem.

Det var ”skoj” i stan,
Det var lugnt,
Det var tomt,
Det var underbart.

Ännu en gång får jag vara genuint glad,
Jävlar vilken dag,
Mycket intryck,
Mycket nytt,
En jävla oväntad dag.

No comments: