Monday, February 12, 2007

Slutet] Kom Tròts (Allt)...

Jag är inte pigg,
Är du pigg ?

Vill du sova ?
Det vill jag,
Kan vi inte sova tillsammans ?

Jag vill känna en värme i den ensamma kylan,
Jag vill dela mitt tomrum med dig,
Jag vill så mycket men orkar så lite.
7841 dagar,
Det är många dagar,
Många bortslösade,
Många förlorade,
Många glömda,
Många…

Klockan slår två,
Klockan slår tre,
Den bli bara mer och mer,
Det blir allt senare och senare,
Tillslut har det vänt,
Det är plötsligt tidigt,
Någon går upp,
Någon somnar om,
Jag, ja bara sitter kvar...

Du har skrivit en dikt,
Jag blev orolig ett tag,
Du låter mig hållas,
Jag vet inte vad det är,
Jag är nyfiken,
Jag får strax veta.

- I revolve around (you).
- You went [inside] me and found yourself…

Slutet] Kom Tròts (Allt)

Det kom trots allt en avslutning på min text,
Jag trodde jag skulle bli tvungen att skriva tills jag mådde bra men så blev inte fallet.
Som sagt kommer avslutningen strax, behöver bara skriva av mig det sista för att få ett ordentligt avslut.

Man kan väl se detta som mina slutord även om det kanske bör vara sist men det skiter jag i,
Jag tar mig ett oväntat men välkomnande avslut och avstamp från denna text nu,
Tog även ett slutligt avsked från min [kurator] idag, eller åtminstone tror jag det och hoppas det.
Jag har gått hos henne i över 1½ år nu och det har hjälpt en hel del,
Det går nog inte beskriva tillräckligt med ord hur tacksam jag verkligen är.

Jag är nu redo att ta ett steg vidare mot en förhoppningsvis bättre liv, hur det går återstår bara att se.
Bara för att jag tar ett avslut betyder inte det att jag mår bra för det gör jag verkligen inte, bara att jag har kommit en bit på vägen.

Även om jag antagligen mår ungefär samma som jag gjorde för 1½ år sedan så har jag lärt mig mycket,
Jag har fått en hel del insikter och jag har lärt mig att hantera situationer och saker och ting lite bättre.
Jag mår fortfarande skit men åtminstone nu så vet jag lite mer orsakerna varför jag gör det,
Nu gäller det bara att förstå mig på hur jag skall kunna ta mig ur detta med den kunskapen.

Det är inte långt kvar jag lovar,
Nu förutsätter jag ju självklart att folk läser skiten och vissa tycks göra det otroligt nog,
För de som läser det och till och med tycker om det så kan jag ju säga att det kommer mer,
Det är bara ett avslut på denna text och denna samling.

Skall se ifall man kanske kan få det tryckt men det är tveksamt,
Får se vad som händer,
Vissa tror visst att det kommer hända i framtiden,
Den som lever får se.

När jag planerade slutet för dryga halvtimmen sedan trodde jag det skulle bli något mer diktaktigt,
Det verkar inte riktigt bli så (lite besviken på mig själv)

Vill nog bara tacka alla som gjort dessa texter möjliga,
Nämner inga för jag orkar fan inte komma ihåg alla som gjort det möjligt och vill inte peka ut någon heller så.
Så de som känner att de kan ta åt sig av äran så är det bara att göra de.

Tänkte att jag ville avsluta med något fancy så men vet inte riktigt vad det skulle vara,
Känns som vad jag än skriver så blir det bara pretentiöst och jag vill fan inte framstå som de.





































* Jag förstår…

No comments: