Thursday, February 1, 2007

Allt Eller Inget...

Det är bara tomhet,
Det finns inte ett skit att hämta,
Det finns bara en ensam frustration,
Det finns bara en tom uppgivenhet,
Jag bryr mig verkligen bara inte.

En betald lycka,
En oviss lycka,
Ett svårt beslut,
Det är nu eller aldrig,
Jag orkar bara inte bry mig.

Min syster ligger inne på sjukhuset och har varit där fram och tillbaka sedan lördags med magsmärtor och de vet inte vad det är, jag orkar inte direkt bry mig (det löser sig säkert). Händer det något så kan man ju ta det då men just nu har jag varken orken eller tiden att oroa mig massor i onödan, må det vara känslokallt men så är det. Skall träffa henne imorgon så får väl se hur det är med henne, hon fyller även 25 imorgon.

Skall även dra till Köpenhamn imorgon på konsert och se Tyske Ludder och Feindflug bl.a men vet inte om jag är så jätte sugen ändå. Det jobbiga är att allt är redan betalt och fixat och Tyske Ludder är ett av mina favorit band och det lär väl vara en av de få chanser jag får att se de och att inte ta den chansen är ju typ vansinne, är lite smått kluven...

Kan inte någon annan ta över mitt liv ett tag, är så jävla slutkörd.

Vill bara vila lite...
Vem fan skall jag vända mig till ?
Vem fan skall jag prata med ?
Finns det någon där ute som jag kan med och prata med ?

De som förstod och lyssnade orkar inte,
De som förstod och lyssnade vill inte jag prata med,
De som förstod och lyssnade fanns aldrig i närheten,
De som förstod och lyssnade kunde jag ändå inte öppna upp mig för,
Jag kan fan aldrig öppna upp mig.

De som väl lyssnar förstår inte,
De som väl finns vågar jag inte prata med,
De som väl är här orkar jag inte prata med,
De som skulle lyssna och förstå känns obekväma att prata med.

Jag vill inte lasta någon med mina problem,
Jag har obetydliga problem,
Jag är ganska obetydlig,
Varför bry sig om mig ?

Jag sluter mig inåt till ingen nytta,
Jag sluter mig inåt för att jag är jag,
Jag sluter mig inåt för jag vet inte bättre,
Jag sluter mig inåt för att jag aldrig gjort något annat.

Jag är bara lite trött,
Jag kör slut på mig om och om igen,
Jag bryter aldrig mina mönster,
Jag kommer sluta som en trasig själ,
Frågan är om jag inte redan är söndertrasad.

När skall jag släppa in folk ?
När skall jag låta folk ta hand om mig ?
När skall jag ge folk chansen att förstå sig på mig ?

Om jag inte vänder nu så kommer det bara gå utför,
Jag orkar inte göra det själv,
Jag orkar inte om jag hela tiden hjälper andra,
När skall jag sluta kämpa emot mig själv ?

Det är fan bra odds på utgången,
Inte en jävel vet hur det skall sluta,
Jag är den person som verkligen vet minst.

Det finns bara en nyans av svart...

No comments: