Friday, February 9, 2007

Desperat Medveten...

Ett återkommande ämne,
En återkommande fråga,
Det är bara omöjligt att undvika,
Det enda man kan göra är bara att inte tänka och köra på.

Hoppas på att man inte förlorar allt för mycket ansikte,
Frågan är bara nu gå eller cykla,
Det blir nog cykeln.

Vill du få mig att gråta ?
Klarar du av det ?
Jag behöver nog förlora en eller flera tårar,
Är du verkligen rätt person att vända sig till ?
Skulle jag orka med det ?

Trots att tårar fälls så är det inte på riktigt,
Det behöver kännas,
Det behöver vara mer kraftfullt,
Det var väldigt länge sedan sist,
Jag behöver din hjälp,
Ensam klarar jag det inte.

Sparka på mig,
Trampa på mig,
Förnedra mig,
Slå mig,
Såra mig fysiskt,
Jag är desperat...

Snart försvinner jag,
Snart försvinner du,
Snart försvinner vi men inte tillsammans.

Du och jag en sömning fredag,
Du och jag en sömning fredag,
Vart leder det ?

Det är kallt,
Det finns adrenalin i luften,
Det finns så mycket där,
Det viktigaste av allt är en vänskap, som bör bestå.

Du och jag en sömning fredag,
Du och jag en sömning fredag sovandes i vardera hus,
Du och jag,
Vår historia slutar innan ens den börjat.

Det får ett avslut,
Det får ett vänligt slut,
Det slutar bra innan det börjar dåligt.

Jag vill gråta över allt,
Jag vill veta varför,
Jag vill allt jag inte kan,
Jag vill veta allt jag inte vet,
Jag vill bara...

Jag hindrar er,
Ni kommer aldrig fram,
Jag vet varför,
Jag vill bara inte berätta de,
För gör jag det blir jag medveten,
Medvetenheten gör ont.

No comments: