Sunday, February 4, 2007

Fullt Ös...

Det händer mycket nästa vecka,
Kurator, Läkare, Vuxenpsyk,
Inte ens detta gör mig helt övertygad om att jag inte mår bra.

Det känns som om man lämnar lågstadiet och går direkt till gymnasiet,
Nu är det färdiglekt,
Nu skall jag förhoppningsvis möta mina riktiga problem,
Nu skall jag förhoppningsvis förstå mig på problemen,
Nu skall jag förhoppningsvis lösa mina problem.

Hela tiden när jag jobbat har jag bara skjutit mina problem åt sidan ett tag,
Jag har hållit mig sysselsatt med andra saker tills det blir så rutin att jag börjar grubbla igen,
Det har fungerat olika länge beroende på hur mycket jag gillat det och hur pass sysselsatt jag varit,
Nu har jag inget annat att göra än att fokusera på mina problem,
Frågan är bara hur fan skall jag veta när jag är frisk igen ?
Jag har flera gånger gjort misstaget av att trott att jag klarat av en uppgift som jag senare sumpat,
Klarar jag av att misslyckas igen ?

No comments: