Thursday, February 8, 2007

Drink Yourself Happy...

- The [darkness] lies ahead…
- The Greek institute of paranormal forest.
- (W)orking undercover in Queen Elizabeth’s dress.
- A bloody flag is what is left of the land of the (free).
- Stalin var också en egen [före]tagare...
- Tillsammans kan vi styra världen.
- Ensam (bodybuilder) är stark...
- Mattorna är gröna medan telefon{linjerna} går varma.
- [Arbeit macht geld...

Jag försöker rita men det går inte,
Jag vill skapa musik men tar aldrig steget ut,
Jag vill göra så mycket men orkar aldrig,
Jag är alldeles för självkritisk,
När jag väl gör något så slänger jag det oftast,
Jag blir aldrig nöjd,
Det är ett under att jag fortsätter skriva.

Fast detta är väl ändå ett nödvändigt ont…

Jag vill dricka,
Jag vill supa,
Jag vill bli full,
Varför sitter jag här ?

Jag har sprit,
Jag har öl,
Jag har cider.
Varför har jag köpt allt ?

Jag kan dricka,
Jag får dricka,
Varför dricker jag inte ?

Man dricker mycket,
Man dricker inget,
Det finns inget mellan de två,
Eller ?

Jag har fastnat i samhället,
Jag har fastnat i den svenska mentaliteten,
Jag har fastnat i min egen moral,
Jag har väl inte fastnat i alkoholens grepp ?

No comments: