Monday, February 5, 2007

Ont...

Det har nog påverkat mig mer än jag trott,
Det sitter fortfarande kvar,
Det svider,
Det gör ont.

Att något så litet kan göra så ont är svårt att tro,
Jag vill inte att det skall göra ont för jag vill vara den starke,
Jag vill inte att det skall göra ont för då är jag svag,
När jag inser allt detta gör det bara ondare,
Jag vill bara kunna gå vidare.

Kan du hjälpa mig…?
Jag skäms,
Jag vill berätta,
Jag vill dela med mig,
Jag vill bli accepterad,
Jag vill ha förståelse.

Kommer du lyssna ?
Kommer du att acceptera mig ?
Kommer du förstå ?
Kommer du hata mig för mina skavanker ?
Kommer du bli tyst ?
Vad kommer att hända ?

Kan du ge mig ett svar utan att du får veta något ?

Jag vill kunna visa mina känslor,
Jag vill kunna vara kärleksfull,
Jag vill kunna vara öm mot dig,
Jag vill kunna älska dig,
Jag vill att du skall kunna älska mig,
Vem du nu är spelar nog inte större roll.

Jag vill nog mest av allt kunna älska mig själv.

No comments: