Thursday, February 8, 2007

Döden Susar Förbi...

Det är så enkelt,
Det skulle gå så snabbt,

Inte helt oannonserat susar döden förbi,

Att ta steget ut är så lätt men ändå så svårt.

En lockande tanke,
En skrämmande tanke,
En farlig tanke,

En förbjuden tanke.
Ett ständigt jagande,
En konstant uppdatering,

Blir det bra med struktur ?
Blir det för mycket ?

Doften av pommes frites vattnar min mun,
Jag måste lägga band på mig,
Jag måste styra upp det,
Kan jag ?
Vill jag ?
Miljöbyte,
Scenbyte,
Kompisbyte,

En fortsatt kväll i hemkvarteren,

En lugnare kväll,

En billigare kväll.


Har jag förevigat bilden av mig själv ?
Räknar alla med mig kallt ?


Nu även när jag säger till lyssnar de inte,
Jag kan inte allt,
Jag orkar inte allt,

Jag vill inte alltid,
Nej har dykt upp även i min vardag.

Har de läst något ?
Vågar de läsa ?
Förstår de ?
Vågar de förstå ?

No comments: