Saturday, February 17, 2007

Brink Of Disaster...

Det är dags,
Det är dags att ta tag i mitt liv,
Det är dags att göra något åt den skit man sitter i,
Problemet är bara att man kan inte knäppa med fingrarna och tro att allt blir bra,

Jag kan inte heller börja tänka lyckliga tankar,
Jag måste bita tag i problemen,
Jag måste se till att lösa de,
När jag väl gjort detta kanske man kan börja fungera igen.

Du kallar mig feg,
Feg för att jag vill ta den lätta vägen,
Feg för att jag inte vill möta mina demoner,
Feg för att jag inte löser mina {problem}.

Jag ser det som en lösning på mina problem,
Visst så kanske jag inte löser de men jag blir åtminstone av med de och allt annat också,
Det kanske inte är rätt väg att gå,
Förresten vem säger vad som är rätt och fel ?
Det är mitt liv och jag har väl inte direkt bett om att få bli född, har jag åtminstone inte rätten att korrigera det då ?

Trappas detta upp kan det sluta illa,
Trappas detta upp kan det sluta med att jag ställer mig framför ett tåg,

I will do all that just to spite you…

För det blir jag förbannad,
För det blir jag rädd,
För det håller jag min käft stängd.

Right now we're on the [edge] of oblivion, we're on the brink of disaster.
Now before we all join hands and jump
(Oz)

No comments: