Thursday, May 27, 2010

Istället För 25 Minuter Tog Det 55 Minuter...

Igår var jag hurtig och cyklade först till Gamlestan det tog 32 minuter, tog en drickpaus och tog mig vidare till Partille för att se hur lång tid det skulle ta att cykla från Gamlestan till Partille. Det tog inte mer än 25 minuter och ändå tog jag det ganska lugnt. Skulle nämligen börja 5 imorse eftersom Simon hade bytt pass och då kunde jag inte åka med honom så det fick bli vagnen som gick 04.30 från Angered för att hamna i Gamlestan 4.42, så det skulle innebära att jag kunde vara på jobbet strax efter 5 istället för att vara där kring 6 som jag annars brukar vara när jag åker kollektivt. Var glad att jag hade en lösning för att slippa komma en timme senare till jobbet.

Hur som haver så blev jag ju tvungen att cykla tillbaka cykeln från Partille till Gamlestan för att kunna ta den därifrån nästa morgon. Det tog 40 minuter för att jag hade sån håll. När jag väl nästa morgon hoppar av i Gamlestan och blickar ner mot cykelstället där jag ställde den så är cykeln och vajerlåset som jag dragit igenom hela cykeln och fäst i cykelstället borta. Ganska surt... blev ju tvungen att gå då det inte går någon kollektivtrafik till Partille vid den tiden. Detta tog mig närmare 55 minuter, ball...

Det var ju lite jobbigt, första och sista gången jag ställer min cykel i Gamlestan, bokstavligt talat.

No comments: