Saturday, May 15, 2010

Dag 2...

Då var det dag 2 för mig utan socker, asså jag får ju fortfarande i mig socker men inte alls lika mycket som det varit det senaste. Har lagt av med att dricka läskedryck, käka choklad (eller dylikt) samt chips, allt bara för att det var för dyrt. Jag är så pass snål att jag ignorerar mitt beroende för att spara pengar. Jag tycker det är ganska underhållande... Jag har inte direkt satt upp något mål eller så utan skall bara försöka hålla mig borta från det så länge som möjligt. Får ju hela tiden abstinensbesvär för att jag vill ha något att tugga på, ta något snabbt precis innan frukost, när jag vaknar på natten, mest när jag har tråkigt helt enkelt vilket är ganska ofta.

3 comments:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Oh my. Kämpa på!

Jag har en tävling på bloggen nu, Det är nämligen 400:e inlägget.... du borde vara med. Man kan vinna mina två diktböcker ^^

Tomten0 said...

Tackar, tackar ! Jag har "gått med" i tävlingen och skickat en, "motivation" ?

Noa said...

antar att du inte vill höra massa tjats om proteinpulver osv?
det är dock. sjukt effektivt, när det gäller att hålla nere insulinet osv.
jag dricker varje morgon (fast av andra skäl visserligen).

eller typ bara...scrambled eggs kanske? ;P
jävligt gott faktiskt och det tar mindre än 1 minut att röra ihop i stekpannan.