Wednesday, May 12, 2010

Beslutfattaren...

Jag känner ofta att jag ger mig in i saker och ting för att lära mig saker, för att kunna få gränser, jag ger mig in i en fight för att lära mig att slå tillbaka. Jag behöver bara lära mig vissa saker här i livet som andra kanske redan känner till och vet vart man har sig själv och det är på många områden jag vet detta men på vissa andra inte och då behöver jag helt enkelt ge mig in i matchen för att sedan ta mig segrande där ifrån på information. Försöker bara se det hela från en positiv synvinkel, jag har gett mig in i så många relationer och stannat kvar i så många mycket längre än de flesta skulle ha orkat eller tolererat mest för att jag inte haft några gränser, för att jag är den jag är, för att jag behöver lära mig vart jag står. Det kanske låter destruktivt att ge sig in eller stanna kvar i en relation som man vet är komplicerad och kommer röra om ordentligt framöver men i slutändan vet man att det kommer vara värt det på ett eller annat sätt.

No comments: