Sunday, May 2, 2010

Beroende (2)...

Min kära kompis Charles hade ett förslag till mitt beroende, det var helt enkelt att fördricka mig på cola så att jag aldrig mer kommer att kunna dricka skiten. Satt och funderade på ifall det var en metod som skulle ha genslag hos mig. Skulle ju liksom kunna gå till ICA och köpa mig en massa choklad och cola och sen bara möla i mig skiten så att jag mår så illa att jag inte vill ha med det mer att göra, problemet är att det skulle nog kräva en större kvantitet av det och jag skulle nog bli antagligen riktigt dålig, vill ju inte göra så att man blir tvungen att stanna hemma bara för att man tryckt i sig för mycket socker på en dag. Man skulle ju kunna helt sonika bara sluta med det men då gäller det ju att man aldrig aldrig dricker eller äter det någonsin.

Problemer... fan, det är ganska illa men jävlar vad det är lätt att gå från att ha ett okej förhållande till något till att verkligen bli beroende. Frågan är då ifall man skall sluta med socker, då kommer det bli jobbigt eller snarare bökigt för då måste jag ta reda på allt som innehåller socker osv. det känns bara ork. Kanske kan börja i cola och chokladänden så får vi väl se vart det tar mig. För fortsätta kan det fan inte göra. Funderar dock på om jag kanske borde låta det gå en hel vecka till och bara låta det vara som det varit, mest för att se hur mycket som har gått åt så kanske man kan lägga undan de pengarna istället.

No comments: