Monday, July 30, 2007

Vill Du Sova ? Det Vill Inte Jag... (Inte Idag)

Timmarna tickar på,
Klockan blir bara mer och mer,
Jag vill inte lägga mig,
Jag vill inte sova,
Jag vill inte vakna upp till morgondagen,
Jag vill inte veta av mitt jobb,
Jag vill inte ännu en gång se mig besegrad,
Det är så det känns,
Jag ser mig själv som förlorare,
Jag ser mig som den svaga länken,
Jag lyckas ännu en gång att vika mig,
Jag kan inte,
Jag vill inte,
Jag orkar inte se det positiva,
Jag vill vältra mig i det bekanta,
Jag vill bara så mycket.

Ger jag upp för lätt ?
Jag kanske inte borde vara så hård mot mig själv,
Jag kanske borde ge mig ett break,
Jag har trots allt inte jobbat på ett halvår,
Jag har inte jobbat så här mycket och kontinuerligt på över ett helt år,
Jag borde se det positivt,
Jag har kommit tillbaka,
Jag kan jobba,
Jag borde bara ta det lite easy,
Eller...?

Det tar emot,
Jag känner mig förslappad,
Jag känner mig lat,
Jag vill bara så gärna ha ett jobb,
Jag vill bara så gärna ha ett fungerande liv,
Jag vill bara så mycket...

Bara att ens tänka på att sluta får mig att må dåligt,
Jag får ångest,
Jag får huvudvärk,
Jag mår illa,
Jag vill bara fly från allt,
Jag vill bara inte jobba imorgon,
Jag vill vara genuint sjuk,
Jag vill bara ha lite mer tid på mig,
Jag vill bara skjuta upp allt lite.

Skyldigheter,
Skyldigheter gentemot alla andra,
Jag har ett jobb,
Jag får in pengar,
Jag borde ta så mycket jag kan,
Det blir som det alltid blir,
Funderar jag för mycket ?
Borde jag bara stänga av ?
Hålla käft och bara gilla läget ?

Jag tror ärligt talat att jag blivit för bekväm,
Jag vill bara ha fritid,
Jag vill ha pengar för att inte göra ett skit,
Så känns det...

Jag är bara så less på allt,
Kan inte någon ta över ?
Bara för ett litet tag,
Ge mig en seriös paus från mig själv,
Bara stäng av mig tills allt är över.

Det är ganska lockande att bara dra härifrån,
Ta tåg eller flyg ner till Europa,
Utan destination,
Bara åka och inte blicka bakåt,
Bara försvinna för ett litet tag,
Bara göra något helt oväntat,
Göra något som mer eller mindre går emot mina fysikaliska lagar,
Alltid så jävla strukturerad,
Försöker åtminstone vara det,
Lyckas dock aldrig särksilt bra.

I tjugotvå minuter har jag slipat på denna dikt,
Den bara växer hela tiden,
Blir längre och längre,
Klockan blir mer och mer,
Utan att något direkt har kommit fram,
Jag är fortfarnade lika rädd för att möta mina demoner,
Jag... åhh, jag vet inte.
Trött...

(f)orts.

Kunde inte jag brutit foten,
Kanske inte varit värt det i långa loppet men då hade jag sluppit jobba,
Jag vill verkligen inte jobba mer,
Kanske borde bara säga upp mig direkt imorgon,
Vet inte om jag ens orkar dyka upp,
Jag spyr på jobbet.

Jag häller bensin på allt för att få igång mig mer,
För att få mig må fysiskt dåligt,
För att få en ordentlig anledning att inte dyka upp,
Jag eldar på mig själv för att slippa,
Jag intalar mig att det är värre än det är bara för att kunna rättfärdiga det,
Jag är så jävla störd i huvudet.

Borde sätta en tidsvrist,
Jag får inte börja skriva mer efter den slagna timmen,
Efter tjugotvå:tjugotre så är det slutskrivet på detta inlägg.

Just nu spelas Robyn,
Allt jag har,
Kör en random,
Det funkar,
Fult nog går låten Monday på.

- Will you still love me on a Monday morning...?
(Jag har svårt för att älska mig själv.)

Klockan börjar bli mycket, kommer vara mycket trött imorgon med ifall jag åker och jobbar. Jag är ju inte direkt så taggad på att göra det men får väl se vad som händer, det lutar mest åt att sjukskriva mig. Är fan riktigt jävla trött, deadlinen är snart här.

No comments: