Friday, July 6, 2007

Utan Internet (5:e Juli)...

Här sitter jag nu,
Ensam i regnet,
Utan vänner,
Utan fiender,
Utan Internet.

Vädret drar ner folk,
De skriker,
De svär,
Jag å andra sidan skiner,
Jag försöker,
Jag tar det lugnt,
Jag tar det vackert,
Jag njuter,
Jag låter regnet piska mig genom de öppna fönsterrutorna på bilen i 120 km i timmen,
Jag låter mina solglasögon ta emot de värsta stötarna,
Jag håller humöret uppe med sång,
Frank ljuder ut ur högtalarna,
My Way,
New York, New York,
Jag sjunger med,
Jag ler,
Jag är galen,
Galen i andras ögon.

Jag försöker inte dras med,
Jag försöker hålla mig ovan ytan,
Vädret suger,
Det är blött,
Det är lerigt,
Det är allt utom ljust ute,
Trots det skiner alltid solen,
Någonstans där borta finns den,
Jag söker,
Jag hoppas,
Jag tror,
Jag vet.
Ett skitet möblemang,
Ett rum i labyrintens tecken,
Gråa moln,
Blänkande havsvarelser,
Mångbenta vänner,
Rummet [lever] stillastående...

En omorganisation,
En revolution,
Ett optimerande,
Ett uppvaknande,
En upprensning,
Ett återseende,
Ett utrymme,
En frihet,
En nödvändighet,
Ett framtidstänk,
Ett glädjelyft,
En utmaning,
En vinst,
Jag har möblerat om.

No comments: