Monday, July 16, 2007

Musik...

Har länge velat skapa musik men aldrig riktigt satt mig in i det, har väl knåpat på lite saker man skulle kunna göra men har aldrig blivit av men jag är fan nära att dra igång ifall jag bara får tummen ur arslet någon gång och drar till Olof och se till att få lite hjälp med att komma igång. Det jag skulle börja med är ju covers på lite olika saker så som Peoplehaters - I Hate People, dock har jag en egen version på den texten men det är i princip samma text. Det som står näst är nog att mixa Basswooddollies cover Cat Rapes Dogs sköna dänga Allt Jag Har, den är så gott som färdig. Det enda jag behöver göra är att mixa den med tanke på att jag har låten i midi, jag har sången och skriken så det är inte så mycket mer jag behöver göra. Låter som om det skulle vara enkelt att bara sätta sig ner, det kommer säkert ta en jävla tid och kanske inte bli så jätte bra men skit samma, kan vara skoj att testa. Självklart måste jag också göra en version på Haddaway - What Is Love, som faktiskt är världens bästa låt. Funderar också på att tonsätta denna dikt:
En dikt av provokativ sort,
En dikt med kyrklig komfort.

En dikt om så kallad sodomi,
En dikt om en riktigt parafili.

Detta är de dödas poem,
Nekrofilernas sanna kärlekseksem.

Med min kropp får ni göra vad ni vill,
Kom ner i graven och kryp intill.

Njut av min döda kalla kropp,
Jag lovar jag säger aldrig stopp.

Man kanske blir tvungen att ända texten lite, lägga till lite ord och rader men skulle bara vara en kul grej. Måste fan vara lite provokativ. Har även två eller tre stycken ofärdiga låttexter också som skulle vara bra att sätta tänderna i, bara för att få igång hjärnan lite. Om det nu skulle komma så lång att jag verkligen börjar skapa musik skall jag gå igenom alla mina låtar som jag har på datorn och leta upp de låtar jag verkligen skulle vilja göra covers på, som en homage till låten. Självklart måste det vara lite udda låtar och oväntade som man skulle göra covers på även om ett par kanske är mer vanliga. Hur sen musiken skulle te se vet jag inte, om det blir synth / ebm / punk / rock / metal / trace / eurodace eller något annat får man se. Skall nog inte försöka hålla mig till en genre utan bara testa lite olika saker, skulle varit nice att ha en egen skiva med bara massa olika genres. Får väl se hur det går, kanske bara får nöja mig med att lyssna på musik ifall jag känner att jag inte gör bra ifrån mig. Då får man bara försöka hårdare och ta nya tag (som om jag skulle göra det.)

No comments: