Sunday, July 15, 2007

Antagen, Men Skall Man Plugga...?

Blev antagen i de två nedanstående kurserna men vet inte huruvida jag skall plugga eller inte. Blev struken i de andra kurserna då jag kom in på alla typ och jag får inte läsa hur mycket som helst, det som jag stör mig på är att jag inte får göra så att jag välja och vraka mellan de kurser jag vill ha men jag antar att de gör detta för att andra skall ha chansen att komma in. Det är väl gött ändå att jag kan bli antagen på alla. Jag skall ju jobba 2 veckor till på CeGe Fisk nu så det är göttans men vad händer sen ? Vill de ha mig mer ? Skall jag satsa på studierna ändå ? Skall jag ta ett jobb ifall jag får ett ? Vafan gör jag, någon...

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Filmvetenskap: Grundkurs, 30 hp

Nivå:
Grundnivå

Beskrivning:

Kursen ger en grundläggande orientering i film från stora delar av världen. Amerikansk populärfilm, europeiska filmkulturer och film från Latinamerika, Afrika, Arabvärlden och Asien behandlas utifrån respektive kulturella kontexter. Kursen ska dels förmedla en historisk översikt, dels belysa filmens växlande roller som konstart och nöjesform. Syftet är att vidga vardagens kunskaper med ökad överblick och reflekterad förståelse. Utbildningen är bunden av undervisning och filmvisningar minst tre heldagar i veckan.

Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2. Ryska: Språkfärdighet A1, Nybörjarkurs, 10 hp

Nivå:
Grundnivå

Beskrivning:

Kursen motsvarar första halvan av gymnasieryskan och ger en kort introduktion i språket med betoning på läsfärdighet, grammatik och uttal samt grundläggande praktiska färdigheter. Efter avklarad kurs garanteras plats på Språkfärdighet A2.

Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet

No comments: