Tuesday, July 31, 2007

Då Var Man Där Igen Då...

Allt jag gör skiter sig verkligen,
Allt blir bara fel,
Jag försöker hela tiden göra rätt för mig,
Jag försöker hela tiden följa de principer och regler jag tror på men det verkar inte funka,
Jag försöker säga vad jag tycker och hålla mig till sanningen men den uppskattas inte,
Nä men du skall hålla dig till sanningen så länge som det inte är för extremt,
Så länge som du inte sticker ut ur svensson-normen så är det lugnt,
Sticker du ut så förstår inte folk,
Du får bara bita ihop,
Håll tillbaka,
Håll käft.

- Don't Ask, Don't Tell...

Jag vet inte vad jag skall göra, jag försöker hela tiden göra alla rätt. Jag försöker alltid behaga alla och när inte det funkade och jag körde mig själv in i väggen för att jag alltid la alla framför mina behov så sket ju det sig brutalt. Nu när jag försöker sätta mina behov längst fram så får jag skit för det, ingen som förstår för jag inte är kapabel att för klara. Ingen tycks förstå för har de verkligen upplevt de jag gått igenom ? Säger inte att jag är exceptionell, säger inte att det är mest synd om mig jag försöker bara överleva men det tycks ju inte vara accepterat. Jag försöker inte vara någon martyr eller få folk att tycka synd om mig, jag säger bara som det är. Jag försöker förklara mig men jag kan bara inte förmå att få fram ord för de känslor jag känner. Allt känns ganska meningslöst när jag hela tiden försöker göra rätt för mig och inget tycks fungera, ingen tycks förstå det. Någon som har något förslag ?

Någon som kan översätta för mig ? För jag verkar aldrig riktigt förstå hur detta samhälle fungerar, hur man skall vara för att anses vara en del av det. Hur man skall betee sig för att accepteras, hur man skall göra för att orka med. Jag har testat att bita ihop det sket sig, jag har testat att lyssna på min kropp och det verkade ju inte fungera så bra heller. Är något mellanting ett alternativ ? Kommer jag någonsin att platsa in i ? Jag känner mig bara som ett stort problem. Tjugotvå och bor hemma, vad skall man säga ?

Doug
That's why everthing's gone wrong... 'cause you're holding me back.

Doug
You're so needy all the time.
You're like this thing tied to my
leg, like this... dragging thing...

Steve
A lead weight?

Doug
Yes, a lead weight.
(sincere) Thanks.
(back to angry) And I am not letting you drag me down anymore.

No comments: