Monday, July 16, 2007

(Kom) Tillbaka I Matchen...

Fan jag måste komma tillbaka i matchen, lyckades försova mig imorse och kom en timme sent men det var lugnt för det var inte så mycket att göra ändå. Det var inte så konstigt för om man går och lägger sig runt 1-2 på natten och skall upp 5.30 så är det lätt att man somnar om som jag tydligen gjort. Klockan är nu tjugo:fyrtiofyra och jag borde väl gå och lägga mig så man kommer upp hyffsat imorgon är pigg på jobbet, extra viktigt nu när man är sjuk. Lite små jobbigt att hela tiden inse att man jobbade visst 2 veckor till, måste försöka ställa om sig (lite svårt) men det är gött med pengar dock. Jag skall inte klaga, jag klagar inte det är bara ovant och svårt att ställa om sig men men det blir säkert bra det också. Vi syns och hörs imorgon, vem som nu än läser detta i sajberrymden.

Litet tillägg och fundering för dagen, vad kommer uttrycket "på fitthåret" ifrån ? Asså jag vet ju innebörden av det men jag förstår inte hur det uppstått. Innebörden är ju att man lyckats göra något precis, hade man varit en sekund senare hade man inte gjort det eller detta är åtminstone min uppfatting om vad detta uttryck innebär. Ta ett ordspråk / uttryck som "jag anar ugglor i mossen", det är ju ursprungligen från danskan och det skall egentligen vara "det er ulve i mossen". Hur det exakt stavas vette fan men asså det är att man anar vargar i mossen, lite mer skrämmade. Hur som helst, någon som kan ge mig någon förklaring eller en teori hur detta uttryck uppstått.

No comments: