Saturday, July 7, 2007

Simpsons...

Nu har jag försökt lida mig igenom första säsongen av The Simpsons och jävlar va tråkigt det är, det var kanske ett avsnitt man skrattade lite i resten var så långtråkiga och rentutav störande. Jag fattar inte hur det kan vara så populärt, asså det kör hela tiden på samma saker om och om igen med Homer's "doh!" osv. asså jag har verkligen försökt men jag klarar inte att titta på det. Jag har väl varit emot det allt för länge för att kunna öppna upp mig och ge det en ärlig chans men men, fuck it. Jag klarar mig utan det. Bara föra att en serie hållt på länge eller för att mycket folk tycker om det behöver det inte betyda att det är bra.















* Mitt i processen, orkar inte leka mer just nu.

Har kommit längre på bilden men vill inte lägga upp den för jag är inte så nöjd och jag orkar inte pilla mer på den idag. Sitter och lyssnar på Kaoma - Lambada, den är ju bra fet.
- Portuguese... Asså sitta och rita av är inet så svårt och jag antar att jag kan när jag bara vill och vågar men jag låter mig aldrig ta den tid jag behöver. Jag låter mig aldrig vila, hela tiden måste jag ligga på och skapa något nytt, gör jag inte det blir jag frustrerad och förbannad på mig själv. Det är inte bra det för jag kan om jag vill och det blir bra, skall inte vara så bitchig mot mig själv för jag vet hur illa det kan gå och dit vill jag inte igen. Får bara försöka tänka positivt och framåt. Det som gäller näst är Arvika och jag har redan fixat lite till det, visserligen finns det mer att göra men jag har gjort lite.

Jag har haft ett jobb i tre veckor, jag har gått ner ca 3 kg på dess veckor, jag har gått upp tidigt, jag har inte hoppat över en enda dag, jag har skött mig, jag har ätit bra med frukost, lunch och middag, jag har motionerat, jag har hållt humöret uppe, jag har varit igång, jag har bara gjort så mycket bra saker för mig själv att det finns inte. Det är bara blicka bakåt, jag har uppnått väldigt mycket det senaste. Jag borde vara mer stolt och glad över mig själv. Jag försöker och det går bättre, måste bara hålla igång. Fokusera mer, få in mina rutiner oftare och snart sitter de där. Man kan göra allt i en handvändning, det tar tid och jag försöker låta det ta tid även om det är frustrerande men det går väl sakta men säkert framåt. Man undrar bara vart man är i höst, jobbar ? Pluggar ? Vem vet ?

När jag tänker på det så har jag inte haft så jätte mycket dippar det senaste, eller vad jag kan komma ihåg. Har mest varit fullt upp med jobbet så man har inte orkat eller haft tid. Har väl varit lite segt ibland men det är mycket bättre nu än det var förr. Kanske borde försöka läsa igenom allt jag skrivit någon gång snart för att se vad som verkligen skett, bra att blicka tillbaka igen för att få sig en uppfattning om vad man verkligen gjort, vad man gått igenom och vad man klarat av. Kanske kan göra det imorgon.

Tror jag skall ta mig lite kvällsmat nu och sova sen, upp tidigt så man kan ta hela dagen att pyssla med saker.

No comments: