Sunday, July 15, 2007

Dikter Från Och Om Arvika...

Nu finns det inte mycket till alternativ,
Framför den gråa vardagen stirrar läppstiftet på mig
Min gula tröja får lysa upp dagen medan man far mot Värmlands mörka skogar.

Jag mår lite illa,
Av nervositet ?
Av rädsla ?
Av spänning ?
Av förväntan ?

De har aldrig funderat på bälten i tåg ?
Jag däckar nog fan snart,
Så trött,
Så borta,
Måste fan komma in i spelet.

Tretton:tolv, då var man i Säffle, kommer väl snart till Kil där jag skall byta tåg och sen så var man framme i Arvika vid halv tre tiden. Olof och Klara kommer upp vid sju typ så det är en stund man får sitta och leka för sig själv. Arvika, klockan är sexton:tolv. Här finns det bara bonnläppar, tjockisar och norrmän. Att det överhuvudtaget är folk här som pratar och har sig i väntsalen på tågstationen är störande. Jag skall sitta här i 2½ timme till innan Olof och Klara kommer, så ball.

Sova vågar man inte göra, risken att någon tar något är liten men ändå. Skulle varit bra med någon liten kiosk här så man kunnat köpt sig något litet att roa sig med men men sparar pengar nu. Kan ju inte släpa på all skit jag har med mig i år.

Det är uppehåll och en molning men ljusblå himmel så man får vara glad för det lilla man får. Så länge det inte regnar så är det nice.

Tre pins har åkt av min ryggsäck, illa är det. Ta med sig mindre och köpa mer på plats.
Det är varmt
Det är kallt,
Det är torrt,
Det är blött.

I en matta grön av gräs ligger jag,
Stressen rinner av mig.

En paus från drickan,
En paus från musik,
En paus från folk,
En paus från allt ansträngande,
Det är bara underbart

No comments: