Sunday, July 22, 2007

Den Förlorade Listan...

Det var 23 dagar sedan jag höll på med min lilla lista och sen dess har jag lyckats skära ner på min tuggummikonsumtion, det har gått ganska bra och det har inte varit ofta jag haft ett paket i fickan och dessutom när jag väl har så käkar jag inte lika mycket. Har även skurit ner på chips, dricka och dylikt och det har visat sig vara effektivt för man har gått ner inte bara tack vare en minskning av det men även jobbande, motion och förbättrade mat och sovvanor.

Jag sa nyss nej tack till en gratis pizza eller dylikt, vilket är positivt antar jag.

Simmandet har det varit väldigt dåligt med p.g.a. det skitväder vi haft, jag om någon borde vara tacksam för det milda vädret i år och jag försöker verkligen hålla en positiv inställning men det är ju trots allt lite tråkigt när vädret är lite dystert men antar att det är bättre än att ha det 30+ så jag får vara glad. Det har inte gått så bra att vara särskilt sparsam för att jag "lagt ut" en hel del pengar för KF-boxen men det är bara pengar ändå, jag försöker hålla tillbaka och tänka på det men det går väl så där. Det är väl dock bättre än det varit förr, det tar tid att ändra på sig och sina beteenden. Jag försöker åtminstone...

Det kanske är bra att jobbet har ett slut, att jag ser det. Jag vill inte fastna, jag måste pröva på och testa på saker. Jag vill inte stagnera. Får en chans att känna in hur det varit att jobba ett litet tag innan skolan, så får jag testa på att läsa saker som verkligen intresserar mig.

En höst,
Jag söker,
Jag förbereder inför framtiden,
Jag är rädd för att bli fast i något skit jobb,
Lågavlönad,
Jag vill ha ett jobb som jag kan gå till utan att hata,
Jag vill ha ett jobb som jag trivs på,
Jag vill ha ett jobb där jag kan försörja mig,
Jag vill ha ett jobb där jag kan hjälpa till att försörja en kommande familj.

Jag är rädd för en framtid som är oviss,
Jag är oroad för något som, vem fan vet... orkar inte spinna vidare.

Det Som Skall Göras

/ Städa klart mitt rum - Är typ klart, blir säkert bra...
* Mörklägga mitt rum - Släpper in för mycket ljus
* Ringa Movieline och fråga de ifall dem behöver folk - Ringa mästaren också ? Eller inte...
* Kräva in skulder - Ligger ute med ungefär 6000, kan nog fixa hälften av de imorgon (kanske)

* Investera mina pengar - Fick inte så jätte mycket pengar från försäkringskassan men behöver fortfarnade investera de pengar jag har

* Gå igenom all min musik på datorn - Kanske inte borde tanka ner mer musik förens jag är en bit på vägen
* Generbestämma all musik
* Skriva av alla låttexter från CRDskivorna
* Titta på alla mina köpta filmer
* Titta igenom hela Kvinnofängelset
* Titta igenom den anime serien jag lånat av en kompis - Ge tillbaka den kanske vore snällt också
* Läsa alla böker och tidningar jag har - Är en hel del jag inte läst...
* Läsa Biblen och Koranen - Religion är intressant...

/ Söka mer jobb - har ett jobb för stunden, slutar den 27:e juli
* Realisera projekt [Mil-badandet] - simma efter varje jobbdag...?
* Ut och motionera mer
* Få in struktur och rutin i vardagen

* Prata med mina föräldrar
* Skaffa mig en lägenhet
* Bli självförsörjande

* Pröva på nya saker
* Ändra min syn på mig själv
* Tänka på vad jag säger - Tona ner det lite, behöver inte vara så målande
* Loosen up
* Inte vara så långdragen i mina utlägg - kort och koncist
* Inte ta allt så personligt och hårt - Håll huvudet ovan vattenytan

Det Som Är Gjort

Skära ner på min tuggummikonsumtion - Inte bra för maggen, 4:e juli (22:e juli - det har gått ganska bra)
√ Lämna in papper på urträde ur Svenska Kyrkan
Få igång badsäsongen - Den är igång, behöver hålla igång den bara
Fixa toan - Den verkar vara fixad nu, tack vare min käre far
Gå till banken och fixa en ny dosa
Skära till spegeln och sätta upp den - Den var för stor för garderoben, behåller den dock.
Lista alla mina DVDfilmer - 179 är jag uppe i nu
Gå till kuratorn - Behöver jag verkligen gå dit mer...?
Lämna in intresseanmälan på Movieline - Lite små pinsamt
Köpa boxershorts - Köpte tysen! stycken...
Köpa student present till Andrée - Better bli nöjd...
Sätta upp mina planscher - Behöver glasa om två stycken och rama in de övriga
Uppdatera min intresseanmälan till Movieline - Bara att lämna in den då...
√ Ringa Erikshjälpen - Vill de ha mina pengar ? Tydligen...
√ Söka en massa jobb som arbets[förnedringen] har gett mig i läxa - sökt tre jobb, Lidel is a bitch...
√ Städa på toan nere - Den ser städad ut, nu måste jag bara få den fixad...
√ Skicka in sjukintyg och andra papper till Alfa-Kassan (Redogöra varför jag slutade som Skolinformatör åt RFSL) - 28/7
√ Gå till Läkaren för uppföljning - framtiden ser väl ljus ut (den gör väl det ?)
√ Gå på stängd visning (...surprise)
√ Köpa biljett till Arvika, I am going... (anta inte)
√ Prata med Alfa-Kassan
√ Prata med Arbetsförnedringen
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2)
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2.03)
√ Ringa Försäkringskassan igen angående utbetalning - "de papperna har inte vi fått in" (fittor)
√ Möblera om i mitt rum ?

No comments: