Saturday, July 28, 2007

Dagar, Veckor, År...

Fan skall man göra, veckorna, dagarna och åren bara försvinner. Vad skall man greppa tag och hålla kvar i ? Vart finns hoppet ? Vart finns lusten ? Vart finner man den vardagliga glädjen ? Badandet har regnat bort, är det tillräckligt, tillräckligt att skylla på ? Man borde ut och röra på sig, då försvinner ens dyrbara fritid framför datorn, ens sociala liv, vem vill träffas, vem har tid, vem fan orkar ?
Sista vers om Riddar Lars...
Borde jag ?
Är det rätt ?
Vill du ?
Vill jag ?
Vad skulle hända sen ?

Ständiga frågor,
Frågor utan svar,
Svar med fruktan i.














Dagens Poll:
Spara Eller Raka Av ?
Vad skulle ni säga ?
Hur skulle ni ta det ?
Skulle ni välkomna det ?
Skulle ni avsky mig ?
Skulle vi sluta umgås ?
Är det för radikalt ?

Jag vill bara veta,
Jag vill vidga mina horisonter,
Jag vill provocera,
Jag vill skapa debatt,
Jag är nyfiken,
Jag är öppen,
Jag är bara mig själv.

Vi får väl se,
Jag tänker inte dölja det,
Jag tänker inte skylla på ovetskap,
Jag hävdar bara min rätt,
Jag vill bara vara fri,
Fri att bestämma över mig själv.

Måste jag verkligen ?
Antingen sker det eller så gör det inte de,
Jag kommer bli dömd av er andra,
Andra som är lika goda kålsupare.
Hör du mig ?
Lyssnar du på det jag säger ?
Ser du det jag skriver ?

Allt finns redan där,
Frågorna,
Svaren,
Du behöver inte ens läsa mellan raderna,
Det står redan svart på vitt,
Du behöver bara förstå...

No comments: