Friday, May 4, 2007

Short Way...





Fuck ! ”Inte orkar”,
Man behöver bara ge sig fan på,
Få en spark i arslet,
Oavsätt vad det är måste du ha en drivkraft.

Jag är förbannad på dig,
Jag är förbannad på mig,
Jag är sur på tillvaron,
Jag är trött på att alltid vara stöttepelaren,
Trots att inte alltid så är fallet,
Trots att jag vet att jag kan säga nej,
Det är den jag är och det jag kan göra är något positivt av det,
Bara att ibland orkar man inte.

Var ute och gick idag igen, var upp till lillaStamsjön och hade tänkt att gå runt skiten men hittade en mycket roligare stig in i skogen tillbaka till civilisationen, förhoppningsvis... Det visade sig att jag hittade tillbaka till den och hela min lilla prommenad tog mig drygt 2 timmar och gick iofs kanske bara 1 mil idag men jag tog det lugnt och satt och tog en paus ute i naturen och inte gjorde ett skit eller ah jag skrev dikten ovan men ah, you get ze pictscha. Hittad lite små udda saker i skogen också, en heliumballong, en leksaksgrävmaskin och en scary välta.

No comments: