Sunday, May 13, 2007

ESC Har Ofta Varit Ett Stort Skämt...

Asså vafan är det någon nyhet att ESC varit ett ända stort skämt ? Asså jag förstår mig inte på folk ibland, har svenska folket så jävla dålig musiksmak att de tror självklart att The Ark med deras skitlåt ? Jag skulle vilja påstå att folk är så chockade mest för att media har spätt på idén om att det var Sverige var storfavorit och resten var bara löjligt men sen även det faktum att The Ark är en ganska stor grupp så tror väl alla att det automatiskt skall ge de 100 p. Det här om att östländera kompisröstar, vafan gjorde inte nordens länder ? De säger också att de i öst inte är redo för sån bra musik som The Ark, asså vafan är det för jävla nazist syn på folk i öst, det börjar snackas om jävla untermenschen i någon form av musiksinne / musiksmak det är ju bara banalt. Lilla Ola sluta klaga på alla andra, låten suger och ni gjorde bort er HAHA! Som vanligt kommer det på tal om att telefonväxlarna inte fungerade och att fotot och en del andra saker inte riktigt fungerade under The Arks framträdande, visst det är väl "synd" men asså det känns fortfarande som om det är låten som skall säljas, eller ? Jag kan hålla med om att vissa saker borde förändras i ESC och Melodifestivalen och det är hela livegrejen, om de kan göra så att inte bara sången är live så kanske jag hade haft lite mer intressa att titta på det. Även om en del av de som ställer upp kan sina saker så hade det blivit mer intressant men sen har aldrig riktigt "schlager musik" varit min grej.

Har bara några få saker att konstatera, The Arks låt suger såå jävla mycket balle att det finns inte, hur man nu vill tolka vad jag menar med suger balle är upp till var och en. Våra kära grannar i öst har en liten annan kultur och kanske inte samma musiksmak som oss och tacka fan för de. Bara för att Christer Björkman säger att något är bra så behöver han nödvändigtvis inte ha rätt. Tycker man att ESC har blivit en jävla cirkus gör då som jag och titta inte på skiten, det är väl bara skoj med lite folk som står ut och testa nya grejer. Hade musiken, kläderna, stilen och framförandet varit konstant hade det bara blivit tråkigt, fan man behöver pumpa in lite nytt blod för att hålla det igång. En sista grej är att jag anser att man behöver nog tänka om hela systemet och upplägget för ESC, det känns som om det kommit in en hel del nya länder på kort tid och man har inte riktigt anpassat tävlingen för detta eller har jag fel ? Jag vet inte jag tittar ju inte på det och är inte direkt intresserad men av det man läser och hör verkar det bara rörigt.

Man kan inte leva på att vi vann med ABBA för all evighet, visst vi har vunnit med lite andra låtar osv. men det känns som om Sverige tror att de är landet som regerar schlagervärlden och varje år har vi de bästa låtarna och när vi för en gång skull åker dit ordentligt blir vi så chockade och upprörda att det finns fan inte. Det som stör mig mest är nog att jag upprörd pga av att folk är upprörda asså jag skiter fullständigt i allt detta och ändå egagera jag mig i en jävla mån. Jag menar att folk ens orkar ta sig tid till detta menlösa dravel är sjukt men sjukar är att jag slösar bort min tid på att bli upprörd över att de slösar bort sin tid.

No comments: