Saturday, May 12, 2007

Jippokvällen...

Nu var det det dags för ett av de största tv-jippona på året, Eurovisionsschlagerfestivalen eller hur fan man nu stavar det. Varje år lyckas jag bli övertalad att titta på skiten, fråga mig inte varför. Jag är en jävla sucker för andra människor hur som helst så har jag lyckats komma bort från skiten i år och bara sett en snabb genomgång när allt var klart och de jag kan konstatera att det var en jävla massa össtater med i år men åtminstone tillhör de Europa det gör däremot inte Israel som oväntat nog inte var med i år men de kanske var med på semifinalen eller vafan det var de körde igår eller när det var. Det som jag stör mig på att allt är playback, kanske inte sången men ofta brukar den väl vara det med, vafan hände med live spelingar ? Tar det för mycket tid att koppla in och ur skiten då får man lösa det problemet. Man kan även konstatera att passar det inte så titta inte på skiten och tro mig jag försöker låta bli men det är inte lätt, jag är nästan precis som alla andra jävla mufflonfår där ute. Tittar man för länge på skiten är man fast. Det är precis som MTV och liknande saker att tittar man tillräckligt länge har man tappat för mycket hjärnceller att inse hur jävla fördummande och skit programmen är så man sitter kvar och tittar på skiten för har blivit lika blåst som alla andra. Asså jag har inget emot underhållning och dylikt men för helvete ge mig något intressant och något där man behöver tänka till lite vafan gör oss inte dummare än vad vi redan är.

No comments: