Wednesday, May 23, 2007

Hur Orkar Folk...?

Asså jag fattar inte hur folk orkar med det dagliga livet, hur man orkar vara i skolan i typ 12 timmar, hur man orkar jobba och sen komma hem till sin familj och umgås med de. Själv går upp tolv:trettio, tar det lugnt och käkar frukost halvtimme senare och dagen framför än handlar om att dra till arbets[förnedringen] och sen träffa min kompis Maria men så blir allt bara wicked och rörs om. Ett brev från Alfa-Kassan som vill ha sjukintyg och en förklaring varför man hoppa av Skolinformationen så bara det blir jobbigt att dra upp det igen sen så lyckas man ta sig i kragen och ringa Försäkringskassan och då visar det sig att man måste skicka in papper igen för de har försvunnit i systemet och nu var tonen helt annorlunda angående utbetalning nu var hon väl villig att göra det bara hon fick in papperna. Mitt i allt detta hör Maria av sig och säger att hennes käre pöjk kommit hem tidigare och överraskat henne så då ställs det hela in men så frågar Uma om jag inte vill komma upp och klart jag vill det för man har inte träffat sin flickvän på 1½ vecka.

Allt detta sker under tiden jag äter frukost och jag skall till
arbets[förnedringen] så det blir till att sammla ihop en massa papper som man skall kopiera och skicka iväg. När man väl kommer ner till [förnedringen] så får man ännu mer papper som man skall ta i tu med och denna gången handlar det om en massa jobb som man skall söka och sen skicka in papper på vad man sökt, hur det går osv. stress & press, fast det är väl bra att någon är på en så man får något gjort antar jag.

När man väl hade kopierat allt det man skulle och postat de som skulle posta var det bara att åka hem igen för att hämta ett bensinkort för att kunna tanka bilen man satt i men istället blev det bilbyte och sen var man påväg till Trollhättan igen. Uma förlåt för att jag såg så sunkig ut idag, fan jag hade ju duschat och var fräsch på det sättet men hade ju inte rakat mig och jag vet att det inte är så skoj men jag trodde inet jag skulle träffa dig på några mer dagar och ville bara testa helskägg för det blir aldrig av när jag väl skall testa det för jag inser hela tiden att jag har för dålig skäggväxt och för ljust skägg för att det skall bli bra för stunden men men en annan gång kanske ?












Lars - ze monster *




* Uma - flickvännen

No comments: