Monday, November 16, 2009

Ledig...

Shit, det är helt galet ! Jag är ledig imorgon, jag vet inte riktigt när jag var det senast eller jag kommer verkligen inte ihåg då jag var ledig senast och inte hade något planerat. Det är en jävla dimma alltihopa, det är den 16:e nov och vafan har jag gjort sen i sommras ? Det känns som om jag borde nästan ta och chilla lite, å andra sidan blir jag typ ångestfylld om jag nu inte tar vara på min lediga tid då jag redan slösat bort så mycket allaredan och borde försöka ta tag i det lilla jag har kvar.

Fick sig en ny praktikant idag vid namn av Erik, verkar ganska bra.

Känns på något sätt ganska skönt att den sista konserten för i år strax är kommen, det är sjukt ! jag vet det... jag klagar seriöst på att jag har varit på för mycket konserter i år. Snacka om att jag har feta I-Landsproblem. Det har ju bara varit så mycket bra band som spelat i närområdet så hur fan skall man kunna undvika skiten ? Asså jag klagar inte på själva upplevelserna och konserterna i sig utan mer det faktum att det tagit ganska hårt på mig att resa Sverige runt ständigt och att jag inte varit hemma särskilt mycket och träffat alla mina kompisar här. Det har varit väldigt intensivt, när jag inte jobbat har jag mest bara varit bortrest eller hållt på med lägenheten. Sen har ju inte jobbet varit särskilt roligt heller det senaste men tror jag lyckats hålla balansen för hade jag inte dragit mig iväg kanske jag inte varit på de humör jag är nu, kanske varit jävligt mer skitigt. Snart är Konsertåret 2009 över och jag skall minnas det som ett jävligt bra år !

I slutändan skattar jag mig lycklig för att jag har ett jobb, jag har min hälsa (någorlunda) och jag har verkligen tagit vara på detta året och de upplevelser jag fått leverat till mig på ett silverfat. Är verkligen jätte glad för allt sällskap jag fått under och kring de konserter jag varit på, har varit fantastiskt roligt att hänga uppe i Stockholm (även om jag inte gillar staden så tycker jag om ett par av dess invånare) de gånger jag varit där i år. Till alla er som varit med mig under och kring alla dessa jävla konserter, tack så jätte mycket !!!

No comments: