Friday, November 27, 2009

Bajsen Som Lekte Med Elden...

Kom hem för en liten stund sedan, var och såg Flickan Som Lekte Med Elden (har ni inte sett filmen alt. inte läst boken läs inte vidare)



Vad skall man säga ? Herre jävlar va dålig den var... asså första filmen var ju okej eller rättare sagt ganska bra för att vara svensk film och jag hade till och med hopp för svensk films framtid, det var ganska schysst foto och inte allt för dåliga karaktärer och intensiv. Den var inget för mig men jag kunde ändå fatta att folk gillade den, detta var dock bara skrattretande. Hur jävla korkad får man vara att ha med Paolo Roberto med i en film som denna ? Han spelar sig själv och är tydligen med i boken också, allt man kan tänka på är att det är Paolo Roberto och tankarna går bara tillbaka till Stockholmsnatt när man ser fight scenen där han får spö, värre hade ju bara varit om han verkligen vunnit. Det mest pinsamma var ju de få scener från Göteborg där Lisbeth följer efter någon snubbe vid typ Esperanto Platsen, sen får man se att hon kör efter honom mot och upp för avenyn för att plötsligt åka tillbaka åt samma håll hon kom ifrån och plötsligt hamna på Rosenlund körandes upp emot Handels. Hur jävla inkonsekvent och korkad får man vara ? Det som jag även störde mig på när hon blev levande begravd efter att fått 3 kulor i sig och gräver sig upp efter uppenbart någon timme, hur i helvete !? Hon borde dött av syrebrist och även om det var kortare tid så tror jag knappast på att hon började gräva sig ur inom loppet av 5 minuter. Man kan ju inte vara något annat än arg, visst jag hade inga jätte förhoppningar men vafan...

No comments: