Sunday, November 22, 2009

Äntligen x 2-3...

Jävla knapp som skall försvinna...

Det var så att min quick edit post ikon hade försvunnit men länken fanns där och gick att klicka på och allt men fattade inte vad som hade blivit fel. Försökte göra en jävla massa skit men inget funkade, hade till och med samma template på mina två andra bloggar och där syntes de och
även när jag kopierad deras htmlkod till den här bloggen vägrade skiten ge sig tillslut valde jag Layout / Edit HTML / Revert widget templates to default och fantastiskt nog hjälpte det mig och glad är jag igen men fortfarande en del att fixa då jag tagit bort alla bloggar jag läser osv. men men shit happes och det är bara att göra om. Lyckades återfinna en annan gammal vän nämligen, Sloth.org/samples/ - visserligen ligger orginalsidan nere men är rädda som tur är av Internet Archive och deras fantastiska funktion The Wayback Machine
Web Archive:

The Internet Archive is a complete snapshot of all web pages on every website since 1996 till today. Since the average lifetime of a page on the Internet is 100 days, this snapshot is retaken every two months. The Internet Archive at BA includes the web collection of 1996 to 2006. It represents 1.5 petabytes of data stored on 880 computers. The entire collection is available for free access to researchers, historians, scholars, and the general public.

Wayback Machine:

The Wayback Machine is the tool that allows users to use the Web archive to surf the web as it was. This historic collection is invaluable to scholars trying to understand the interactions between people and events. We expect to build special collections that reflect the interests of the patrons of the Bibliotheca
...som låter mig tas tillbaka till den 7:e november 2004 då de senast kopierade sidan. Större delen av sidan går att surfa på men en sidor är tyvärr döda men som tur är finns hela Sample Sources Listen samt Group Sources Listen i txt som jag valt att lägga in i ett worddokumet så jag kan söka på citat och grupp som må ha haft med något, skit nice är det ! Synd bara att han lade ner allt, så jävla bra funktion.

Hittade några liknande sidor men dock inte alls lika omfattande, S107.net/ samt en tysk sida Gothic - Industrial - Gilmzitate.de/ där jag gjorde den ganska intressanta upptäckten att ett av mina favoritband Tyske Ludder har tagit en hel del samples från kända filmer fast då dubbade på tyska, blev ganska chockad men måste erkänna att de funkar extremt bra i låtarna men samtidigt så är man lite kluven då jag verkligen stör mig på att man väljer att dubba filmer. Jag kommer att överleva men det kommer ta lite tid att smälta och ""acceptera""...

No comments: