Monday, November 2, 2009

Bakfylla & Ett Sprutande Element (Forts.)...

Skrev aldrig riktigt klart mitt inlägg och tror jag änna tappade tråden lite men får väl försöka hitta tillbaka och forsätta. Det blev lördag och planen var att dra till Lerum och träffa Packen som jag inte sett på ett tag och vi skulle väl bara dra någon going eller något och sen skulle man röra sig hemmåt men istället blev det till att röra sig till Robin och möta upp honom och Victor där, chilla lite och ah... se vart kvällen bar och jag hade fortfarande inga planer på att dra in och dricka först och främst skulle jag jobba och sen hade jag redan varit ute veckan innan samt på torsdagen men blir inte alltid som man tänkt sig. Självklart får man kommentaren, "ta en öl även om du inte skall med ut sen" slängd åt sitt håll och dum som man är så tar man naturligtvis en öl och en till, en till efter det och sen en grogg och naturligtvis kan man inte åka in till stan utan en färdöl. Plötsligt var man påväg in till stan och skulle sätta sig på Haket och vänta på att lite mer folk skall dyka upp.

Får dock inte glömma Mean Dean, fick se det för första gången i lördags det är bara att titta...



Man kan bara ställa sig en fråga, why ???

Mitt intryck av Haket var bara att de hade en sunkig ljudanläggning på mellanplan eller vafan det är och att det var ganska mycket folk och dräggiga sådana, priserna var väl hyffsade eller "normal priser" och ah... det var ganska trevligt antar jag. Denna gången blev det dock inte taxi utan jag tog faktiskt vagnen. Är jävligt avis Sara och hennes killer aswome som var röd och nice som fan, fick turligen pröva den och jag var kär. Skall försöka leta upp den och se om jag inte kan hitta en i min storlek, hade varit grymt ! Tror de fanns på H & M för ca 500 kr (det ryktas om det i alla fall). Väl hemkommen var man hyffsat dragen och trött och väntade sig en lång och seg bakfylledag men den var inte så farlig trots allt. Det enda störande var det pysande elementet som ställde till det.

Det var så att jag hade hört något pysa bakom färgen dagen innan och undrat vafan det var för något och beslutat mig för att det antagligen var några vattenledningar och att de var de som lät av någon anledning och funderade inte direkt mer på det och det var när jag gick förbi där dagen efter och hörde samma jävla ljud som jag började bli lite misstänksam. Lägger mig ner på golvet och tittar under färghyllan och där ser jag en go vattenpöl och inser att det är något som står och läcker vatten, inte något man vill eller orkar lista ut när man har en bakisdag. Var ju inte så farligt och fick ju fixat det hyffsat snabbt men bara det faktum att det skedde just då var störande även om jag inte var särskilt bakfull. Konspirationsteorier flödar fritt det är bara att leta tillräckligt länge så ser man dem.

No comments: