Saturday, November 28, 2009

Kapitalist, Javisst...

Herre jävlar vilken håll igång det var igår ändå, det skulle vara mat, öl och nintendokväll hos mig för ett par veckor sedan men blev tvungen att ställa in för att jag skulle på personalmöte. Igår så blev det dock av och jävlar va det var stressigt där ett tag. Först skulle jag till Lerum på morgonen och hämta upp ett bordshockeyspel. Så skulle jag hem och börja städa och diska lite innan jag skull möta upp Sys halv 3 i Vasa, hann naturligtvis inte göra ett skit eftersom jag bara var hemma en halvtimme och blev tvungen att dra sedan. Klockan blev väl närmare 4 innan jag drog mig därifrån, då var det bara röra sig hemmåt, nu skulle det inhandlas mat, dryck, godsaker, öl osv. klockan tickade på och vips så var den 5. Så då skall man hinna laga mat, diska, städa och få i ordning allt innan alla skulle komma vid 6 men som tur var folk lite sena samt att jag fick hjälp av Madde och Charles och utan de hade det definitivt tagit mycket längre tid. Gjorde min specialitet, tacos, vad annars ? Självklart blev det nice som fan !

Det blev en hel del intag av drycker med spår av alkohol, Nintendot drogs igång men stängdes av ganska snart till förmån av Monopolet (Seinfeldmonopolet skall det sägas) och vi delade in oss i 4 lag, 2 personer i varje lag som bestod av: Charles & Madde, Klara & Gunnar, Tull & Amanda och sist Jag & Nicklas. Det tog ett par omgångar men tillslut lyckades jag och NicklasTop Of The Muffin, The Chinese Restaurant & The Soup Kitchen (de gula gatorna - Vasagatan, Kungsgatan & Stureplan) och började bygga parkeringsplatser (läs hus), det var då kapitalisterna kom fram ur mig och Nicklas och vi började bära monoklar och hela tiden håna och jävlas med alla andra för vi var de enda som hade möjlighet att ha parkeringsplatser och lite senare parkeringshus (läs hotell), vi blev hatade ganska snabbt... brydde vi oss ? Nä, vi skrattade högfärdigt och fortsatte spekulera högt om hur vi skulle köpa upp några av deras andra gator eller hur många steg det krävdes för att landa på våra gator. Efter att Tull & Amanda åkt ut började det gå lite bättre för de andra och det skulle bli en riktig långkörare trodde jag men så runt halv 1 så hade plötsligt alla gett upp, blivit trötta och skulle hem, vi vann ! Fast inte riktigt på de sätt jag ville.

Nu var dock den stora frågan, skulle man orka gå ut ? Klockan var redan närmare 1, vi hade hållt igång ganska bra fram tills dess och jag skulle jobba 8.45 dagen efter, hur sugen var man ? Nicklas fick bli den som tog det exekutiva beslutet, vi gick ut... men vart ? Tillslut landade vi på Lilla London som hade mycket mer folk än vad jag väntat mig, blev bjuden på en whiskey och tog mig en öl också. Trött och sliten blev man ganska snart och vi drog oss hemåt runt halv 3 vilket kändes ganska lagom. Självklart var man ganska trött imorse och svor åt sig själv för att alltid stanna uppe sent när jag behöver gå upp tidigt dagen efter.

Kvällens Bilder:















* Ze Gang...














* Gasp !














* Tull, Behöver Man Säga Mer ?














* Nicklas
Försöker Intala Oss Andra Att Han I Självaverket Inte Är Full (It's All An Act).














*
Kutten, När Du Minst Anar Det.














* Jag Brukar Se Ut Så Här.














*
Jag Kan Något Du Inte Kan...

Bildtexterna har letat sig tillbaka som på den gamla goda tiden...

No comments: