Sunday, March 8, 2009

Trans De Lars (Ville Ju Bara Sova)...

Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara detta, krävs nästan att man upplever det för att förstå (åtminstone känns det så). Jag var på väg att gå och lägga mig, var i badrummet och tittar mig i spegeln och märker att jag har blivit ganska långhårig för att vara mig och anser att det passar mig och i samma ögonblick så ser jag mig i ett tredje kön. Jag ser mig mer än bara man, jag ser mig inte som helt kvinna men det är något som ändå finns där bortom de två svartvita könsrollerna man och kvinna. Visst jag har sedan ett år tillbaka snart kanske sett mig som transperson men det var nog först nu som jag verkligen kände in det och upplevde det. Jag har mest bara praktiserat de jag tyckt var rätt och levt ut det som kändes bra men som sagt först nu som det verkligen sjönk in och jag kunde se det för vad det verkligen är.

En enda gång tidigare har jag sett och upplevt detta tidigare och då var en kompis jag såg det i, något bortom de traditionella könen som vi föds och uppfostras in i. Jag kan säga att det tog och slog undan fötterna på mig och jag var tvungen att sätta mig ner en liten stund, det var ganska omtumlande att känna in detta (det som skedde alldeles nyss alltså). Vart jag går härifrån vet jag inte, jag var bara tvungen att få skriva av mig direkt (för att överhuvudtaget få en chans att sova).

No comments: