Saturday, March 28, 2009

Lite Känslosam...

Jag är lite arg, lite frustrerad och vem fan vet vad mer...

Det började på jobbet med att jag går ut på lagret och självklart ser det ut som fan och inget tycks vara gjort, listerna som "inte får plats" ligger på golvet och väntar bara på att slängas upp. Det var lite knappt men upp gick de, hade man bara gjort allt rätt från början hade skiten fått plats från första början men icke... jag har inkompetenta kollegor som inte tycks ha lärt sig hur jobbet funkar än. Visst jag är fan inte almighty och kan inte allt men jag har lyckats lära mig mer på ett år än vad vissa har på 2½ eller mer, känns som om det säger en hel del om dessa personer. Blir bara frustrerad, orkar snart inte med att ge folk en chans, lika bra att slita lite hårdare själv och få det gjort direkt istället för att gå ut och efterjobba för att de inte gjort det rätt från början.

Tillslut var jag tvungen att ta mig en cola ur automaten, sätta mig i fikarummet och bara vara för en liten stund. Jag var så jävla arg och frustrerad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, satt på lite musik och försökte bara få utlopp genom den. Det funkade, jag lyckades verkligen. Detta då framtills dess att jag gick ut och Jakob ber mig direkt om att hissa ner fiberremsorna, som självklart inte ligger på något logiskt ställe. Efter en kort stunds undersökning och logiskt tänkande så beslöt jag mig för att det skulle gå snabbare att klättra upp i stallagen och titta genom pallarna där än att börja plocka ner en och en. Allt hade varit skit enkelt om folk bara lärde sig att lägga saker där de skall ligga och håller sig till systemet men det skulle nog vara för mycket begärt.

Efter ett bra tag så ger jag upp, möjligt att de finns där någon jävla stans men jag ringer och säger att jag inte hittar de. Självklart skall Jakob envisas med att de finns och att han såg när Ingo plockade ner några för ett tag sedan och konstaterade att det bara var två lådor kvar, så Ingo skulle säkert kunna veta var det står men det är bara ett litet problem med detta dock då Ingo
hade gått hem för någon timme sedan. Snäll som jag är fortsatte jag att leta lite till men utan resultat, går in i butiken och förklarar att jag inte hittar de. Kunden har naturligvis gått sedan länge och det skulle inte förvåna mig om kunde gick redan innan jag påbörjade min andra sökning av skiten.

Sen var det massa annat smått och gått som behövdes fixas och massa som blev stående då jag inte hann. Det känns som om jag och Sidi borde ges en dag eller två ute på lagret och bara fixa till och snygga upp och sen så får jag och Sidi gå igenom allt, vad som skall stå vart osv. så kanske, kanske kanske vi kan få detta att funka. Jag har så mycket att ta upp på personalmötet och jag
borde egentligen prata med Henrik om en del saker också för det är lite saker som börjar bli smått ohållbara.

Asså missförstå mig inte, jag älskar verkligen mitt jobb när det flyter på och alla gör det som de borde göra. Jag menar jag har typ grymmaste chefen som är jävligt laid back och är på ens egna nivå, han sätter sig inte över en bara för att han är chef. Visst han är jävligt glömsk och han kunde kanske strävat lite mer efter att hålla det städat och i ordning på jobbet, visst på alla plan är det inte jätte lätt då det är så jävla trångt men hade han velat så hade det funkat men skit samma det funkar ganska bra som det är. Sen har jag ju Sidi min polare och den andra som håller mitt humör uppe på jobbet, någon som kan sina saker och som gör det han borde hade han slutat så hade det varit svårt att stanna kvar. Han kan dock vara lite tempramentsfull ibland och det kan vara lite svårt att veta när man borde "lämna honom ifred".

Problematiken med Byggmax är väl att jag som har ett sug för att lära mig och bli bättre på det jag gör inte direkt får chansen, de känns lite snåla och inte särskilt intresserade av att utbilda sin personal. Jag skulle gärna gå lite kurser och lära mig mer om de material vi har, för att ha bra svar till kunder, för att man vill utvecklas och lära sig nya saker samt att det kan vara bra för framtiden.

Skulle träffat Tull idag bland annat men jag pallade fan inte det efter den här jävla dagen, har varit lite kort mot folk och inte svarat i telefon och på mess och detta är jag ledsen för men jag har verkligen inte orkat vara pratsam och chummy av mig. Inte nog med att detta skall motarbeta mig, när jag kommer hem med min pizza är skiten bränd runtomkring på kanterna och det störde mig lite. Kände att jag inte riktigt orkade med mer motgångar men självklart skall då inte fjärrkontrollen till stereon funka heller, eller den funkar till att stänga av tv:n och lite små saker som den har som multi-funktioner men inte det den är till för.

Tittade på Rambo - First Blood och sedan First Blood Part II mest bara för att jag faktiskt aldrig sett dessa filmer tidigare, vilket kan tyckas lite konstigt då jag tittar ganska mycket på film men det är många klassiker jag har gått miste om eller inte ?

No comments: